Az interneten eltöltött idő és a problémás használat háttértényezőinek vizsgálata fiatalok körében
Tanulmányunkban megvizsgáltuk, hogy a fiatalok saját bevallásuk szerint mennyi időt töltenek el átlagosan az interneten, illetve egyes tevékenységekre lebontva. Külön figyelmet szenteltünk a már problémás mértékű internethasználat hátterében álló tényezők feltérképezésére. Adataink azt mutatják, hog...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 11 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.90 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41675 |
Tartalmi kivonat: | Tanulmányunkban megvizsgáltuk, hogy a fiatalok saját bevallásuk szerint mennyi időt töltenek el átlagosan az interneten, illetve egyes tevékenységekre lebontva. Külön figyelmet szenteltünk a már problémás mértékű internethasználat hátterében álló tényezők feltérképezésére. Adataink azt mutatják, hogy a középiskolás és egyetemista fiatalok naponta legalább 2 órát, de jellemzően még annál is több időt vannak online. A problémás használókra jellemző, hogy életükkel elégedetlenebbek, magasabb szintű stresszről számolnak be, szégyenlősek, szeretnének valahová tartozni és magányosak. Kevésbé jellemző viszont rájuk a dohányzás és az alkoholfogyasztás. A családi körülményekben egyedül az anya alacsonyabb iskolai végzettsége járt a kockázatosabb internethasználattal. Eredményeink szerint a hatékony prevenció során hangsúlyt kell fektetni a megfelelő szociális kapcsolatok elősegítésére, illetve azokra a problémákra/élethelyzetekre, amik elől a fiatalok az online világba menekülhetnek. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 90-102 |
ISSN: | 1215-5233 |