Az interneten eltöltött idő és a problémás használat háttértényezőinek vizsgálata fiatalok körében

Tanulmányunkban megvizsgáltuk, hogy a fiatalok saját bevallásuk szerint mennyi időt töltenek el átlagosan az interneten, illetve egyes tevékenységekre lebontva. Külön figyelmet szenteltünk a már problémás mértékű internethasználat hátterében álló tényezők feltérképezésére. Adataink azt mutatják, hog...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Prievara Dóra Katalin
Pikó Bettina
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 11
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.11.90
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41675
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányunkban megvizsgáltuk, hogy a fiatalok saját bevallásuk szerint mennyi időt töltenek el átlagosan az interneten, illetve egyes tevékenységekre lebontva. Külön figyelmet szenteltünk a már problémás mértékű internethasználat hátterében álló tényezők feltérképezésére. Adataink azt mutatják, hogy a középiskolás és egyetemista fiatalok naponta legalább 2 órát, de jellemzően még annál is több időt vannak online. A problémás használókra jellemző, hogy életükkel elégedetlenebbek, magasabb szintű stresszről számolnak be, szégyenlősek, szeretnének valahová tartozni és magányosak. Kevésbé jellemző viszont rájuk a dohányzás és az alkoholfogyasztás. A családi körülményekben egyedül az anya alacsonyabb iskolai végzettsége járt a kockázatosabb internethasználattal. Eredményeink szerint a hatékony prevenció során hangsúlyt kell fektetni a megfelelő szociális kapcsolatok elősegítésére, illetve azokra a problémákra/élethelyzetekre, amik elől a fiatalok az online világba menekülhetnek.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:90-102
ISSN:1215-5233