A naiv emberismeret és a pszichológia helye a közoktatásban

Arról fogok beszélni, hogy hogyan nem jelenik meg a pszichológia a közoktatásban és milyen trükkökkel lehetne azt visszacsempészni. Valójában három alapkérdés s egy ezt kiegészítő gyakorlati mozzanat van, amelyek nemcsak Magyarországon, hanem általánosságban is a közoktatás és a pszichológia kapcsol...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pléh Csaba
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 7-8
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.7-8.74
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41672
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Arról fogok beszélni, hogy hogyan nem jelenik meg a pszichológia a közoktatásban és milyen trükkökkel lehetne azt visszacsempészni. Valójában három alapkérdés s egy ezt kiegészítő gyakorlati mozzanat van, amelyek nemcsak Magyarországon, hanem általánosságban is a közoktatás és a pszichológia kapcsolatával függnek össze: (1) Egyáltalán mi is a pszichológia intézményes helye a közoktatásban, hogyan változott ez történetileg? (2) Az ember viselkedésére és érzésvilágára nézve rendelkezünk egyfajta sajátos naiv emberismerettel. Ennek részletes elemzése a mai pszichológia egyik központi fejleménye. (3) Amellett érvelek, hogy ezt a naiv emberismeretet be lehet csempészni, elsősorban bizonyos humaniórák oktatás során, a középiskolai világba. (4) Emellett szükség lesz arra is, hogy újra megjelenjen a középiskolákban a pszichológiatanár.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:74-83
ISSN:1215-5233