Az észlelt valóság jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel /

Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk,...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kékes Szabó Marietta
Szokolszky Ágnes
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Iskolakultúra 25 No. 9
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.18
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41656
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk, amelyek sajátossá teszik az észlelt valóságot ezen személyek számára. Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:18-29
ISSN:1215-5233