Az észlelt valóság jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel /
Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk,...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2015
|
Sorozat: | Iskolakultúra
25 No. 9 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.18 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41656 |
LEADER | 01388nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41656 | ||
005 | 20191106140438.0 | ||
008 | 180706s2015 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.18 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 2 | |a Kékes Szabó Marietta | |
245 | 1 | 3 | |a Az észlelt valóság |h [elektronikus dokumentum] : |b jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel / |c Kékes Szabó Marietta |
260 | |c 2015 | ||
300 | |a 18-29 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 25 No. 9 | |
520 | 3 | |a Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk, amelyek sajátossá teszik az észlelt valóságot ezen személyek számára. Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával. | |
700 | 0 | 1 | |a Szokolszky Ágnes |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41656/1/02.pdf |z Dokumentum-elérés |