Az észlelt valóság jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel /

Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk,...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Kékes Szabó Marietta
Szokolszky Ágnes
Format: Article
Published: 2015
Series:Iskolakultúra 25 No. 9
mtmt:https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.18
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41656
Description
Summary:Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk, amelyek sajátossá teszik az észlelt valóságot ezen személyek számára. Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával.
Physical Description:18-29
ISSN:1215-5233