Élet a Gyermekek Házában [Maria Montessori (2011) A gyermek felfedezése c. könyvéről] /

A 19–20. század egyik legkiemelkedőbb pedagógiai módszerének kidolgozása Maria Montessori nevéhez fűződik. Ő volt az első női orvos Olaszországban, aki konkrét célokat megfogalmazva kívánta megújítani az akkori oktatást. Montessori először doktori tanulmányai alatt kezdett el értelmileg akadályozott...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pintér Tünde
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 4
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41620
LEADER 01618nab a2200181 i 4500
001 misc41620
005 20191106140415.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Pintér Tünde 
245 1 0 |a Élet a Gyermekek Házában [Maria Montessori (2011)  |h [elektronikus dokumentum] :  |b A gyermek felfedezése c. könyvéről] /  |c  Pintér Tünde 
260 |c 2016 
300 |a 134-136 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 4 
520 3 |a A 19–20. század egyik legkiemelkedőbb pedagógiai módszerének kidolgozása Maria Montessori nevéhez fűződik. Ő volt az első női orvos Olaszországban, aki konkrét célokat megfogalmazva kívánta megújítani az akkori oktatást. Montessori először doktori tanulmányai alatt kezdett el értelmileg akadályozott gyermekekkel foglalkozni, amikor felismerte, hogy a gyermekek számára – egészségügyi ellátásuk mellett – biztosítani kell nevelésüket is, amit speciális környezetben célszerű folytatni. Módszerét később egészséges gyermekek nevelésekor is alkalmazta. 1907-ben nyitotta meg az első Gyermekek Háza intézményt, ami később a világ számos országában elterjedt. Montessori módszere több ezer gyermek szakszerű nevelését tette lehetővé, komoly erőfeszítéseket téve az analfabetizmus csökkentése, valamint az alapvető műveltség – többek között az írás, olvasás, számolás – elsajátítása érdekében. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41620/1/EPA00011_iskolakultura_2016_04_17.pdf  |z Dokumentum-elérés