Tóth Árpád műveinek recepciója

A szövegközpontú olvasás keretei között egyre nehezebben találja helyét a biográfia műfaja, annak ellenére, hogy egy megszülető interpretáció folyamán – amennyiben rendelkezésre áll ilyen – gyakran előkerül a szerzői életrajz. Kiemelkedő szerepet tölt be az említett műfaj keretein belül a kritikai é...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Medgyes Sándor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2016
Sorozat:Iskolakultúra 26 No. 1
Online Access:http://misc.bibl.u-szeged.hu/41541
LEADER 01621nab a2200181 i 4500
001 misc41541
005 20191106140413.0
008 180706s2016 hu o 0|| zxx d
022 |a 1215-5233 
040 |a SZTE Miscellanea Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Medgyes Sándor 
245 1 0 |a Tóth Árpád műveinek recepciója  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Medgyes Sándor 
260 |c 2016 
300 |a 93-101 
490 0 |a Iskolakultúra  |v 26 No. 1 
520 3 |a A szövegközpontú olvasás keretei között egyre nehezebben találja helyét a biográfia műfaja, annak ellenére, hogy egy megszülető interpretáció folyamán – amennyiben rendelkezésre áll ilyen – gyakran előkerül a szerzői életrajz. Kiemelkedő szerepet tölt be az említett műfaj keretein belül a kritikai életrajz, amelynek szerepét Hargittay Emil (2014) tisztázza tanulmányában: „Mennyivel nyújt többet a kritikai életrajz az életrajznál? Éppen a ’kritikai’ jelzőben rejlik a lényeg, ami nem is elsősorban a korábbi életrajzok hibás adatainak, utalásainak felülvizsgálatát jelenti, hanem magát az irodalomkritikát: a kor, az életrajz és az életmű egységben láttatásának igényét, a tárgyalt szerző életrajzának narratíváját kronologikus rendben adva.” Az idézet ráirányítja a figyelmet arra, hogy ez a szerkesztési elv nagy segítséget nyújthat a szövegek elemzői számára is, mivel korábbi és lehetséges új szempontokat ismertet az életmű vonatkozásában. 
856 4 0 |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41541/1/EPA00011_iskolakultura_2016_01_11.pdf  |z Dokumentum-elérés