Tóth Árpád műveinek recepciója
A szövegközpontú olvasás keretei között egyre nehezebben találja helyét a biográfia műfaja, annak ellenére, hogy egy megszülető interpretáció folyamán – amennyiben rendelkezésre áll ilyen – gyakran előkerül a szerzői életrajz. Kiemelkedő szerepet tölt be az említett műfaj keretein belül a kritikai é...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 1 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41541 |
LEADER | 01621nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41541 | ||
005 | 20191106140413.0 | ||
008 | 180706s2016 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Medgyes Sándor | |
245 | 1 | 0 | |a Tóth Árpád műveinek recepciója |h [elektronikus dokumentum] / |c Medgyes Sándor |
260 | |c 2016 | ||
300 | |a 93-101 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 26 No. 1 | |
520 | 3 | |a A szövegközpontú olvasás keretei között egyre nehezebben találja helyét a biográfia műfaja, annak ellenére, hogy egy megszülető interpretáció folyamán – amennyiben rendelkezésre áll ilyen – gyakran előkerül a szerzői életrajz. Kiemelkedő szerepet tölt be az említett műfaj keretein belül a kritikai életrajz, amelynek szerepét Hargittay Emil (2014) tisztázza tanulmányában: „Mennyivel nyújt többet a kritikai életrajz az életrajznál? Éppen a ’kritikai’ jelzőben rejlik a lényeg, ami nem is elsősorban a korábbi életrajzok hibás adatainak, utalásainak felülvizsgálatát jelenti, hanem magát az irodalomkritikát: a kor, az életrajz és az életmű egységben láttatásának igényét, a tárgyalt szerző életrajzának narratíváját kronologikus rendben adva.” Az idézet ráirányítja a figyelmet arra, hogy ez a szerkesztési elv nagy segítséget nyújthat a szövegek elemzői számára is, mivel korábbi és lehetséges új szempontokat ismertet az életmű vonatkozásában. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41541/1/EPA00011_iskolakultura_2016_01_11.pdf |z Dokumentum-elérés |