Élmények és értékek a kutatásalapú tanulás kipróbálása során
A természettudományok oktatása nagy múltra tekint vissza hazánkban. Büszkék vagyunk híres tudósainkra, nosztalgiával emlegetjük azokat az időket, amikor a világ élmezőnyébe tartoztunk a természettudományos mérések során. Keserűen gondolunk arra, hogy manapság diákjaink kevésbé érdeklődőek, nehezen t...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Iskolakultúra
26 No. 3 |
mtmt: | https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.3.89 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/41520 |
LEADER | 01540nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc41520 | ||
005 | 20191106140412.0 | ||
008 | 180706s2016 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
024 | 7 | |a https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2016.3.89 |2 doi | |
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 2 | |a Kissné Gera Ágnes | |
245 | 1 | 0 | |a Élmények és értékek a kutatásalapú tanulás kipróbálása során |h [elektronikus dokumentum] / |c Kissné Gera Ágnes |
260 | |c 2016 | ||
300 | |a 89-100 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 26 No. 3 | |
520 | 3 | |a A természettudományok oktatása nagy múltra tekint vissza hazánkban. Büszkék vagyunk híres tudósainkra, nosztalgiával emlegetjük azokat az időket, amikor a világ élmezőnyébe tartoztunk a természettudományos mérések során. Keserűen gondolunk arra, hogy manapság diákjaink kevésbé érdeklődőek, nehezen tudjuk lekötni figyelmüket. Mit tehetnek a pedagógusok annak érdekében, hogy pozitív fordulat következzen be? Az egyik lehetséges megoldást a kutatásalapú módszerek alkalmazása kínálja. A tanárok gyakran idegenkedve fogadják az új módszereket. Hivatkozunk az ismeretekkel telezsúfolt tantervekre, melyek nem kedveznek a képességek fejlesztésének. Elbizonytalanodtunk a ránk zúduló változások közepette, pedig tudjuk, hogy a változások kulcsa a kezünkben van. Sikerélményre tanárnak, tanulónak egyaránt szüksége van. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/41520/1/08.pdf |z Dokumentum-elérés |