%0 Article %A Fóris Ágota %D 2006 %G No linguistic content %B Iskolakultúra %@ 1215-5233 %T A terminológiai szemlélet a tankönyvek minőségi megítélésében %U http://misc.bibl.u-szeged.hu/41162/1/EPA00011_iskolakultura_2006_05_079-088.pdf %X Az Oktatási Minisztérium honlapján olvashatók annak a tankönyvkutatásról készült vizsgálatnak az eredményei (Kojanitz, 2004a), amelynek következményeként a minisztérium az eddigi minőségi kritériumok szerinti pontozásos értékelés mellett analitikus vizsgálatok eredményét is figyelembe veszi a forgalomban levő tankönyvek értékelése során. A tankönyvanalízisnek nevezett módszer sok hasznos információt nyújt a tankönyvek megítéléséhez, azonban a kérdéskör teljessé tételéhez feltétlenül szükséges a szövegek tartalmi elemeinek hasonló, mérhető módszerekkel való elbírálása.