The Assessment, Moderated Mediating Effects, and Influencing Factors of Critical Thinking Disposition in Chinese Undergraduate Students
The complexity and importance of critical thinking (CT) are prompting scholars to continue exploring its framework and application, particularly in this smart and globalized world. Although most nations have integrated CT into their higher education curriculum and assessments, China has not explicit...
Elmentve itt :
Szerző: | Liu Yong |
---|---|
További közreműködők: | Pásztor Attila (Témavezető) |
Dokumentumtípus: | Disszertáció |
Megjelent: |
2024-01-12
|
Kulcsszavak: | Kritikai gondolkodás, Kritikai gondolkodás diszpozíció, Oktatási értékelés, Egyetemi hallgatók, Mérséklő hatások, Közvetítő hatások, Nemek közötti különbség, Befolyásoló tényezők; Critical thinking, Critical thinking disposition, Educational assessment, Undergraduate students, Moderating effects, Mediating effects, Gender difference, Influencing factors |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/phd.11928 |
Online Access: | http://doktori.ek.szte.hu/11928 |
Hasonló tételek
-
Moderated mediating effects of gender among the components of critical thinking disposition in undergraduate students
Szerző: Liu Yong, et al.
Megjelent: (2023) -
Survey on the influential demographic factors of Chinese undergraduate students’ critical thinking disposition Evidence from plausible values /
Szerző: Liu Yong, et al.
Megjelent: (2023) -
Relationships among critical thinking disposition components of Chinese undergraduates A moderated mediating effect analysis /
Szerző: Zhao Yangyintao, et al.
Megjelent: (2024) -
Impacts of demographic factors on critical thinking disposition among undergraduates [absztrakt] /
Szerző: Liu Yong, et al.
Megjelent: (2022) -
Mediating effects among the components of critical thinking disposition in undergraduates a PLS-SEM analysis : [absztrakt] /
Szerző: Pásztor Attila, et al.
Megjelent: (2022)