Psychological Capital and Teacher Well-Being The Mediation Role of Coping with Stress and Work Task Motivation /
The number of teacher well-being studies has been increasing in the international researches since the Millennium; however, this remarkable topic is not well investigated in every country. Present dissertation has got a double function: one intention of it is to explore the mediation role of work ta...
Elmentve itt :
Szerző: | Zewude Girum Tareke |
---|---|
További közreműködők: | Hercz Mária (Témavezető) |
Dokumentumtípus: | Disszertáció |
Megjelent: |
2023-03-06
|
Kulcsszavak: | Coping with stress, Ethiopian higher education, Mediation analysis, Psychological capital, Psychometric properties, Teacher well-being, University instructors, Work task motivation, stresszkezelés, Etiópia felsőoktatása, mediációs elemzés, pszichológiai tőke, pszichometriai mutatók, tanári jóllét, egyetemi oktatók, szakmai (munkaköri) motiváció |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/phd.11544 |
mtmt: | 33829451 |
Online Access: | http://doktori.ek.szte.hu/11544 |
Hasonló tételek
-
Psychological Capital and Teacher Well-being The Mediation Role of Coping with Stress /
Szerző: Zewude Girum Tareke, et al.
Megjelent: (2021) -
Does Work Task Motivation Mediate the Relationship Between Psychological Capital and Teacher Well-being?
Szerző: Zewude Girum Tareke, et al.
Megjelent: (2024) -
The Role of Positive Psychological Capital in the Prediction of Teachers’ Well-being Mediated Through Motivation A Review of Literature /
Szerző: Zewude Girum Tareke, et al.
Megjelent: (2022) -
COVID-19 Stress and Teachers Well-Being The Mediating Role of Sense of Coherence and Resilience /
Szerző: Zewude Girum Tareke, et al.
Megjelent: (2023) -
The Teacher Well-Being Scale (TWBS) Construct validity, model comparisons and measurement invariance in an Ethiopian setting /
Szerző: Zewude Girum Tareke, et al.
Megjelent: (2022)