Degrowth in American Ecofictions An Ecocritical Study of Joyce Carol Oates’s The Falls, Don DeLillo’s White Noise, and Edward Abbey’s The Monkey Wrench Gang — With A Comparison of A Chinese Ecofiction: Jiang Rong’s Wolf Totem /

By using a series of concepts and theoretical hypotheses of degrowth theorists among others such as Giocomo D’Alisa, this dissertation investigates on the degrowth ideas and discourses embodied in three American and one Chinese ecofictions. Four canonized ecofictions have been chosen as research obj...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hu Ji
További közreműködők: Zámbóné Dr. Kocic Larisa (Témavezető)
Péter Róbert (Témavezető)
Dokumentumtípus: Disszertáció
Megjelent: 2021-04-06
Kulcsszavak:American Ecofictions, Chinese Ecofiction
Tárgyszavak:
doi:10.14232/phd.10669

mtmt:32477449
Online Access:http://doktori.ek.szte.hu/10669
LEADER 05200nta a2200313 i 4500
001 dokt10669
005 20211104151229.0
008 201012s2021 hu om 0|| eng d
024 7 |a 10.14232/phd.10669  |2 doi 
024 7 |a 32477449  |2 mtmt 
040 |a SZTE Doktori Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 1 |a Hu Ji 
245 1 0 |a Degrowth in American Ecofictions  |h [elektronikus dokumentum] :  |b An Ecocritical Study of Joyce Carol Oates’s The Falls, Don DeLillo’s White Noise, and Edward Abbey’s The Monkey Wrench Gang — With A Comparison of A Chinese Ecofiction: Jiang Rong’s Wolf Totem /  |c  Hu Ji 
246 1 0 |a Degrowth az amerikai ökofikciókban: Ökokritikai tanulmány Joyce Carol Oates The Falls, Don DeLillo White Noise, és Edward Abbey The Monkey Wrench Gang című munkájáról—a Wolf Totem című kínai ökofikcióval összehasonlítva  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2021-04-06 
502 |a Disszertacio 
520 3 |a By using a series of concepts and theoretical hypotheses of degrowth theorists among others such as Giocomo D’Alisa, this dissertation investigates on the degrowth ideas and discourses embodied in three American and one Chinese ecofictions. Four canonized ecofictions have been chosen as research objects: The Monkey Wrench Gang (1975) by Edward Abbey, White Noise (1986) by Don DeLillo, The Falls (2004) by Joyce Carol Oates, and Wolf Totem (2008) by Jiang Rong. This dissertation demonstrates that the chosen novels all decolonize the imaginary of development and express negation of developmentalism (growthism), economism, scientism and consumerism, and thus promote the dissemination of degrowth values and contribute to the transition to degrowth society, which is based on environmental political beliefs such as environmentalism and social ecologist values. This exploration mainly adopts environmentalist, Marxist, and social ecologist strategies as well as rhetorical analysis for the interpretation of the selected novels. This dissertation reveals the critique of economism and development obsession in American ecofictions, the exposure to dehumanizing effects of modern runaway technologies, and the deconstruction of ideology such as anthropocentrism and consumerism of the productivist societies. This dissertation also highlights the worldwide characteristics of these contemporary problems. 
520 3 |a E doktori disszertáció kutatásának tárgyai amerikai ökofikciók. A degrowth reprezentációk logikájának megfelelően három amerikai ökofikciót választottam elemzésem tárgyául: Joyce Carol Oates The Falls (2005), Donald Richard Don DeLillo White Noise (1986), és Edward Abbey The Monkey Wrench Gang (1975) című munkáit. Mivel a növekedés, fejlődés és az ezeknek megfelelő ideológia az uralkodó világszerte, s mert különféle gazdasági rendszerekben és kultúrákban éltek és vissza is éltek vele, a fejlődés és a növekedés kérdése globális, nemzetállami határokon átívelő probléma. Kínában, a világ többi részéhez hasonlóan, a termeléssel kapcsolatos megszállotság ideológái és a fejlődés bálványozása szintén a helyi ökológiát fenyegeti és számos társadalmi probléma eredője. Jóllehet Kína szocialista ország, de jelenleg produktivista fázisban tart. Ugyanakkor a világpolitika szereplőjeként nem kerülheti el a nemzetiközi diszkurzusokat uraló más, fejlett kapitalista országok gazdasági, politikai és kulturális befolyását. Ezek az vetítik előre, hogy Kína – más, kapitalista országokhoz hasonlóan – még hosszú ideig a produktivizmus ideológiájának hatása alatt fog állni. Ezen felül a szocializmus bizonyos mértékig egyfajta nemzeti kapitalizmus, ami szintén megkívánja a felhalmozást és nagyra értékeli a GDP növekedést, amire pedig a fejlődés és haladás mutatójaként tekintenek. E fenti megfontolás alapján kínaiként a vizsgálati korpuszt és annak ökokritikai elemzését egy híres kínai ökofikcióval kívánom bővíteni, Jiang Rong Wolf Totem (2004) című munkájával, melyet az amerikai tudós, Howard Goldblatt fordított angolra, és 2008-ban adták ki az USA-ban. Ezáltal inkább a disszertáció által vizsgált probléma transznacionális dimenziójára akarok rávilágítani, mintsem az amerikai és kínai ökofikciók összehasonlító elemzését elvégezni, vagy az amerikai irodalom degrowth szempotú feltárásának kultúraközi kibővítését végrehajtani. 
650 4 |a irodalom- és kultúra tudományok 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Specifikus irodalom 
650 4 |a Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok 
695 |a American Ecofictions, Chinese Ecofiction 
700 0 2 |a Zámbóné Dr. Kocic Larisa  |e ths 
700 0 2 |a Péter Róbert  |e ths 
856 4 0 |u https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/10669/1/Hu_Ji_PhD_dissertation.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/10669/2/Hu_Ji_Thesis_Booklet.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/10669/13/Hu%20Ji-200921-Tezisfuzet.pdf  |z Dokumentum-elérés