Az arcápolás és a közösségi média használat kapcsolata a nemi szerepekkel és attitűdökkel

Kutatásomban a nemi szerep identitások, az ezzel kapcsolatos attitűdök, az arcápolás (smink és arcszőrzet) és a közösségi média (különös tekintettel Facebook) használat kapcsolatát vizsgáltam. 188 személy töltötte ki az általam készített online kérdőív csomagot, 139 nő és 49 férfi. A minta 14-59 (M...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Orbán Kata
További közreműködők: Mihalik Árpád (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:nemi szerep
nemi szerep attitűd
smink
arcszőrzet
közösségi média
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74585
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Kutatásomban a nemi szerep identitások, az ezzel kapcsolatos attitűdök, az arcápolás (smink és arcszőrzet) és a közösségi média (különös tekintettel Facebook) használat kapcsolatát vizsgáltam. 188 személy töltötte ki az általam készített online kérdőív csomagot, 139 nő és 49 férfi. A minta 14-59 (M = 23,8, SD = 8,37) éves korúakból áll. Az összeállított kérdőív csomag tartalmazott egy demográfiai kérdéssort, arcápolásra vonatkozó kérdést, illetve a Bem-féle nemi szerep kérdőívet (1974), az Attitudes Towards Women Scale-t (Spence és Helmreich, 1973; Nőkkel Szembeni Attitűdök Skála) és a Multidimensonal Facebook Intensity Scale-t (Orosz, Tóth-Király és Böthe 2015; Multidimnezionális Facebook Intenzitás Skála). Nem kaptam szignifikáns eredményt a nemi szerep identitások és attitűdök kapcsolatát, és az androgünség és modernebb attitűdöket illetően. Tendenciaszerű eredményt kaptam a nők magasabb Facebook intenzitását és a nagy városok és modernebb attitűdöket illetően. Szignifikáns eredményt kaptam a nők nemi szerep attitűdjét, a férfiak magasabb maszkulinitás és a nők magasabb femininitás pontszámát illetően.