A normák és a kiégés kapcsolata az iskolai klímával
Kutatásom célja az iskolai klíma, a tanár és diák kiégés valamint az iskolai osztályokban jelen lévő normák közötti összefüggések vizsgálata volt. A tesztfelvétel egy megyei jogú város két általános iskolájában történt, összesen 1052 személy vett részt benne (607 diák, 384 szülő és 61 tanár). Kutatá...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | iskola klíma tanári kiégés diák kiégés normák normatorzulás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74265 |
Tartalmi kivonat: | Kutatásom célja az iskolai klíma, a tanár és diák kiégés valamint az iskolai osztályokban jelen lévő normák közötti összefüggések vizsgálata volt. A tesztfelvétel egy megyei jogú város két általános iskolájában történt, összesen 1052 személy vett részt benne (607 diák, 384 szülő és 61 tanár). Kutatásom során sikerült kapcsolatot találnom a diák és a tanár kiégés valamint az iskolai klíma észlelése között, továbbá igazoltam a normatorzulás és az iskolai klíma negatívabb észlelésének együttjárását. Az eredmények alapján a diákok légkör észlelését a motiválatlanság, míg a kiégésre való fogékonyságot az iskolához való kötődés mértéke, valamint az iskolai élet miatt megtapasztalt negatív érzések jósolják be leginkább. A tanárok esetén az iskolai klíma észlelését az intézményen belüli interperszonális kapcsolatok, a munkavégzéssel kapcsolatos információk, valamint az érzelmi megterheltség jósolták be leginkább, míg a kiégés kapcsán a tantestülethez való kötődés, a fizikai környezettel való elégedettség, valamint a munkával kapcsolatos információk és visszajelzések bizonyultak a legjelentősebb prediktoroknak. |
---|