A tanoda integrálódása az állami intézményrendszerbe
The importance of my research lies in the fact that in 2019 the after-school program (Tanoda), as a preventive service promoting social inclusion, became part of the child protection system, and like the Sure Start program, it is embedded in the state normative funding system. From that date, the so...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Polgáraiért Alapítvány
Szeged
2023
|
Sorozat: | Tanulmányok a társadalomról
6 Tanulmányok a társadalomról VI. : A Szegedi Tudományegyetem JGYPK Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, BTK Szociológia Tanszék és ÁJTK Politológiai Tanszék tudományos diákköri munkái 6 |
Kulcsszavak: | Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók - Magyarország - 21. sz., Oktatáspolitika - Magyarország - 21. sz., Tanoda - program - 21. sz. |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/82245 |
LEADER | 02924naa a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta82245 | ||
005 | 20231109141634.0 | ||
008 | 231109s2023 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978-615-01-8147-9 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 2 | |a Hegedűsné Demeter Zsuzsanna Edit | |
245 | 1 | 2 | |a A tanoda integrálódása az állami intézményrendszerbe |h [elektronikus dokumentum] / |c Hegedűsné Demeter Zsuzsanna Edit |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Polgáraiért Alapítvány |b Szeged |c 2023 | ||
300 | |a 74-118 | ||
490 | 0 | |a Tanulmányok a társadalomról |v 6 | |
490 | 0 | |a Tanulmányok a társadalomról VI. : A Szegedi Tudományegyetem JGYPK Alkalmazott Társadalomtudományok Tanszék, ETSZK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék, BTK Szociológia Tanszék és ÁJTK Politológiai Tanszék tudományos diákköri munkái |v 6 | |
520 | 3 | |a The importance of my research lies in the fact that in 2019 the after-school program (Tanoda), as a preventive service promoting social inclusion, became part of the child protection system, and like the Sure Start program, it is embedded in the state normative funding system. From that date, the socio-cultural disadvantages compensation by the after-school programs operates as required by child protection law. This systemic change has created both new opportunities and new challenges for maintainers. The inclusion policy aimed to ensure a more centralized, stable, predictable, and smooth-running maintenance of the Tanoda. At the time, no one could predict whether this would have a positive effect. The integration process of the Tanoda also meant that all after-school programs had to comply with the same standards. Tanoda has been included in the child protection system under the category of child welfare services within the basic personal care services. In the course of my research, I conducted several interviews in the settlements of the Körösök Valley. The hypotheses of my thesis included issues such as the advantages and disadvantages of centralization, the dilemma of reaching the real target group, the key role of the tanoda in eliminating vulnerability; and the difficulties caused by legal "obligations". By the end of my research, my assumptions were partially confirmed. However, my study has clearly shown that the development of state funding and the institutionalization of the after-school programs has brought stability, predictability and security to the service providers, and all Tanodas perceived integration into the public system as positive. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Oktatásügy - hátrányos helyzetű tanulók - Magyarország - 21. sz., Oktatáspolitika - Magyarország - 21. sz., Tanoda - program - 21. sz. | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/82245/1/tanulmanyok_a_tarsadalomrol_006_074-118.pdf |z Dokumentum-elérés |