A járványhelyzet egzisztenciális megélésének és oktatásszociológiai vonatkozásainak elemzése egy felsőoktatási intézményben

Tanulmányunkban a koronavírus járványhelyzet szubjektív megélési lehetőségeinek feltárására fókuszálunk. Kutatásunk lényegisége egyrészről a megváltozott élethelyzet hallgatói értelmezésének, megélésének pszichológiai vonatkozását foglalja magában, másrészről pedig az online oktatáshoz való hallgató...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Cseri Kinga
Boldizsár Boglárka
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2022
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 2 No. 1
Kulcsszavak:Oktatásszociológia, Digitális oktatás - módszer, Online oktatás
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2022.1.18-30

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/77904
LEADER 02716nab a2200253 i 4500
001 acta77904
005 20221215124754.0
008 221215s2022 hu o 0|| hun d
022 |a 2786-3484 
024 7 |a 10.14232/kapocs.2022.1.18-30  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Cseri Kinga 
245 1 2 |a A járványhelyzet egzisztenciális megélésének és oktatásszociológiai vonatkozásainak elemzése egy felsőoktatási intézményben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Cseri Kinga 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2022 
300 |a 18-30 
490 0 |a Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról  |v 2 No. 1 
520 3 |a Tanulmányunkban a koronavírus járványhelyzet szubjektív megélési lehetőségeinek feltárására fókuszálunk. Kutatásunk lényegisége egyrészről a megváltozott élethelyzet hallgatói értelmezésének, megélésének pszichológiai vonatkozását foglalja magában, másrészről pedig az online oktatáshoz való hallgatói viszonyulás analizálása által kísérletet tesz az oktatásszociológiai vonatkozások feltárására. A győri Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Karán tanuló nappali és levelező tagozatos hallgatók körében végzett online kérdőíves vizsgálatunk célja a járványhelyzet által generált krízishelyzet egzisztenciális megélésének feltárása, továbbá az ebben az időszakban bekövetkezett életviteli változások bemutatása, illetve a digitális platformon zajló oktatás során megélt szubjektív tapasztalatok összegzése. The study focusses on exploring the subjective perception of the coronavirus pandemic. On the one hand, the research aims to unfold the psychological aspects of how students interpret and experience the changed life situation; on the other hand, it explores the sociological aspects of education by analysing student attitude on online education. With the help of an online questionnaire, filled in by undergraduate and postgraduate students of Széchenyi István University Apáczai Csere János Faculty in Győr, we aim to explore students’ crisis perception from the existential point of view, the changes in their lifestyle during this period, and summarise their attitude on the online teaching-learning situation. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Oktatásszociológia, Digitális oktatás - módszer, Online oktatás 
700 0 1 |a Boldizsár Boglárka  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/77904/1/kozossegi_kapcsolodasok_2022_001_018-030.pdf  |z Dokumentum-elérés