Melyik én vagyok én? - valódi és virtuális énképek összehasonlítása online írói közösségben

Az utóbbi években több kutatás fókuszált arra, hogy az online világ milyen lehetőségeket nyújt az én más szintű megélésére (Bargh, McKenna, & Fitzsimons, 2002), akár egy teljesen új személyiség kialakítására (Wallace, 2002). Ezekből a vizsgálatokból kiindulva arra voltunk kíváncsiak, miként alak...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Prievara Dóra Katalin
Szabó Éva
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: SZTE BTK Pszichológiai Intézet Szeged 2013
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013
Kulcsszavak:Pszichológia, Média - közösségi, Énkép - valódi, Énkép - virtuális
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75383
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az utóbbi években több kutatás fókuszált arra, hogy az online világ milyen lehetőségeket nyújt az én más szintű megélésére (Bargh, McKenna, & Fitzsimons, 2002), akár egy teljesen új személyiség kialakítására (Wallace, 2002). Ezekből a vizsgálatokból kiindulva arra voltunk kíváncsiak, miként alakul a valódi és virtuális énkép egy online, írói csoportban. A vizsgálatban 504 személy vett részt, a feladatuk a Tennessee énkép skála kitöltése volt, egyszer a valódi énjükre, majd a honlaphoz tartozó, írói valójukra vonatkoztatva a tételeket. Legfőbb eredményeink közé tartozott, hogy a valóságban és a virtuális közegben felépített én (Mead, 1973) különböztek egymástól. Erre az eltérésre nem volt hatással az, hogy milyen régóta és alkalmanként mennyi ideig látogatták a honlapot a személyek, sem az életkor, sem pedig az írói sikeresség. Már önmagában az oldalhoz való tartozás kialakított egy ebben az online közegben érvényesülő énrészt, amit a személyek magabiztosabbnak és jobban a csoportba tartozónak véltek, mint a valódi énjüket.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:139-149
ISSN:1789-6061