Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra

A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tan...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Lengyel Fanni
Janacsek Karolina
Csifcsák Gábor
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: SZTE BTK Pszichológiai Intézet Szeged 2013
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013
Kulcsszavak:Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75379
LEADER 02124naa a2200253 i 4500
001 acta75379
005 20220419121520.0
008 220419s2013 hu o 0|| hun d
022 |a 1789-6061 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Lengyel Fanni 
245 1 3 |a Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Lengyel Fanni 
260 |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet  |b Szeged  |c 2013 
300 |a 91-101 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 
520 3 |a A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tanulásra kifejtett hatását, ezért az elsajátított tudást újrateszteltük 12 óra elteltével, amely a személyek felénél tartalmazott alvást, a másik felénél pedig nem. Az eredményeink azt mutatják, hogy a kísérleti személyek sikeresen elsajátították a rejtett szekvenciát, azonban az online tanulást nem befolyásolta a bemutatott képek milyensége, illetve az sem, hogy az adatfelvétel este vagy reggel történt. A konszolidációs szakaszt illetően a semleges képeket látó csoportnál teljesítményjavulás következett be az általános motoros tanulás tekintetében, szemben az negatív arousal csoporttal. Ezen túlmenően a szekvenciaspecifikus tudásban a semleges csoportnál tudásmegtartás következett be, ellenben a negatív arousal csoporttal. Az alvásnak egyik esetben sem volt differenciáló hatása. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás 
700 0 1 |a Janacsek Karolina  |e aut 
700 0 1 |a Csifcsák Gábor  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75379/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_091-101.pdf  |z Dokumentum-elérés