Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra
A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tan...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE BTK Pszichológiai Intézet
Szeged
2013
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75379 |
LEADER | 02124naa a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75379 | ||
005 | 20220419121520.0 | ||
008 | 220419s2013 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1789-6061 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Lengyel Fanni | |
245 | 1 | 3 | |a Az érzelmek hatása az implicit szekvenciatanulásra és a konszolidációra |h [elektronikus dokumentum] / |c Lengyel Fanni |
260 | |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet |b Szeged |c 2013 | ||
300 | |a 91-101 | ||
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok | |
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 | |
520 | 3 | |a A jelen vizsgálatban egy módosított szekvenciatanulási feladatot használtunk, amelyben negatív és semleges képek szerepeltek háttérként azzal a céllal, hogy megvizsgálhassuk az érzelmek hatását az implicit tanulásra. Az is fontos kérdés volt, hogy az alvás modulálja-e a negatív és semleges képek tanulásra kifejtett hatását, ezért az elsajátított tudást újrateszteltük 12 óra elteltével, amely a személyek felénél tartalmazott alvást, a másik felénél pedig nem. Az eredményeink azt mutatják, hogy a kísérleti személyek sikeresen elsajátították a rejtett szekvenciát, azonban az online tanulást nem befolyásolta a bemutatott képek milyensége, illetve az sem, hogy az adatfelvétel este vagy reggel történt. A konszolidációs szakaszt illetően a semleges képeket látó csoportnál teljesítményjavulás következett be az általános motoros tanulás tekintetében, szemben az negatív arousal csoporttal. Ezen túlmenően a szekvenciaspecifikus tudásban a semleges csoportnál tudásmegtartás következett be, ellenben a negatív arousal csoporttal. Az alvásnak egyik esetben sem volt differenciáló hatása. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Pszichológia, Érzelem, Tanulás, Alvás | ||
700 | 0 | 1 | |a Janacsek Karolina |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Csifcsák Gábor |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75379/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_091-101.pdf |z Dokumentum-elérés |