A reklámokba való bevonódás hatása a női testképre és önértékelésre

Kutatásunkban a narratív bevonódás pszichológiai jelenségét vizsgáltuk, elsősorban annak is attitűdökre, testképre és önértékelésre kifejtett hatását. Ezt a hatást egy narratív, azaz történetközpontú videó által kívántuk közvetíteni, kontrollként pedig képi és információs anyagot tartalmazó videókat...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Balogh Réka
Bedekovics Norbert
Imre Nóra
Peszeki Nikolett
Scharle Csilla Réka
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2015
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 2 No. 1
Kulcsszavak:Pszichológia, Reklám, Mentálhigiéné, Önértékelés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75141
LEADER 02384nab a2200265 i 4500
001 acta75141
005 20220406145121.0
008 220406s2015 hu o 0|| hun d
022 |a 2064-9258 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Balogh Réka 
245 1 2 |a A reklámokba való bevonódás hatása a női testképre és önértékelésre  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Balogh Réka 
260 |c 2015 
300 |a 1-40 
490 0 |a Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok  |v 2 No. 1 
520 3 |a Kutatásunkban a narratív bevonódás pszichológiai jelenségét vizsgáltuk, elsősorban annak is attitűdökre, testképre és önértékelésre kifejtett hatását. Ezt a hatást egy narratív, azaz történetközpontú videó által kívántuk közvetíteni, kontrollként pedig képi és információs anyagot tartalmazó videókat is felhasználtunk, melyek témájukban a média által sugárzott nőképről szóltak. Kutatásunkban azt feltételeztük, hogy a narratív feldolgozás során tapasztalható leginkább a bevonódás jelensége, és ezáltal a narratív tartalmú videó lesz legjelentősebb hatással a kísérleti személyek attitűdjeire, testképére, önértékelésére. Eredményeink alapján a bevonódás legnagyobb mértékben valóban a narratív elemet tartalmazó videót nézők esetében történt meg, valamint összefüggött a videókra vonatkozó attitűdökkel, ám ennek pszichológiai hatásait tekintve vegyes eredményeket kaptunk. Az önértékelést, testképet illetően számottevő változás mutatkozott a videó megtekintését követően, noha a három általunk meghatározott feltétel között nem jelentkezett a várt eltérés. Eredményeink további kutatásokat indokolhatnak, ugyanis a narratív struktúra széleskörűen alkalmazható eszközt jelent az attitűdök formálására, aminek különös jelentősége lehet a média által közölt tartalmakra, és azok üzenetére nézve. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Pszichológia, Reklám, Mentálhigiéné, Önértékelés 
700 0 1 |a Bedekovics Norbert  |e aut 
700 0 1 |a Imre Nóra  |e aut 
700 0 1 |a Peszeki Nikolett  |e aut 
700 0 1 |a Scharle Csilla Réka  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75141/1/impulzus_002_001_007.pdf  |z Dokumentum-elérés