A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata perceptuális és motoros faktorok /

A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Belucz Judit
Bertók Ildikó Barbara
Csomós Debóra
Farkas Dávid
Léh Noémi
Hallgató Emese
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok 1 No. 1
Kulcsszavak:Pszichológia, Tanulás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75133
LEADER 01917nab a2200277 i 4500
001 acta75133
005 20220406134440.0
008 220406s2014 hu o 0|| hun d
022 |a 2064-9258 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Belucz Judit 
245 1 2 |a A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata   |h [elektronikus dokumentum] :  |b perceptuális és motoros faktorok /  |c  Belucz Judit 
260 |c 2014 
300 |a 108-123 
490 0 |a Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok  |v 1 No. 1 
520 3 |a A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Pszichológia, Tanulás 
700 0 1 |a Bertók Ildikó Barbara  |e aut 
700 0 1 |a Csomós Debóra  |e aut 
700 0 1 |a Farkas Dávid  |e aut 
700 0 1 |a Léh Noémi  |e aut 
700 0 1 |a Hallgató Emese  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75133/1/impulzus_001_001_108-123.pdf  |z Dokumentum-elérés