A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata perceptuális és motoros faktorok /
A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok
1 No. 1 |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Tanulás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75133 |
LEADER | 01917nab a2200277 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75133 | ||
005 | 20220406134440.0 | ||
008 | 220406s2014 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2064-9258 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Belucz Judit | |
245 | 1 | 2 | |a A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata |h [elektronikus dokumentum] : |b perceptuális és motoros faktorok / |c Belucz Judit |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 108-123 | ||
490 | 0 | |a Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |v 1 No. 1 | |
520 | 3 | |a A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Pszichológia, Tanulás | ||
700 | 0 | 1 | |a Bertók Ildikó Barbara |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Csomós Debóra |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Farkas Dávid |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Léh Noémi |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Hallgató Emese |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75133/1/impulzus_001_001_108-123.pdf |z Dokumentum-elérés |