Identitásképzés és történeti emlékezet dualizmus kori tanítóképzős neveléstörténeti tankönyveinkben

A dualizmus kori neveléstörténeti tankönyveinket számos vonásuk kapcsolja a magyar neveléstörténet-írás más korszakaiban született tankönyvekhez (Nóbik, 2017). Van azonban két olyan vonásuk, amelyek, ha nem is kizárólagosan erre a korszakra jellemzőek, de előfordulásuk ebben az időszakban a legerőse...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nóbik Attila
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 3
Kulcsszavak:Neveléstörténet, Tanítóképzés - Magyarország - 19. sz.
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74842
LEADER 02026nab a2200241 i 4500
001 acta74842
005 20220331153615.0
008 220331s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Nóbik Attila 
245 1 0 |a Identitásképzés és történeti emlékezet dualizmus kori tanítóképzős neveléstörténeti tankönyveinkben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nóbik Attila 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 80-94 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 61 No. 3 
520 3 |a A dualizmus kori neveléstörténeti tankönyveinket számos vonásuk kapcsolja a magyar neveléstörténet-írás más korszakaiban született tankönyvekhez (Nóbik, 2017). Van azonban két olyan vonásuk, amelyek, ha nem is kizárólagosan erre a korszakra jellemzőek, de előfordulásuk ebben az időszakban a legerősebb. Az egyik a múlt, a közelmúlt és a jelen egy történetben történő összefoglalása, amelyben a közelmúlt és a jelen a történet nagyobb részét foglalja el. A másik a kortárs klasszikus integrálása a történetbe. Tanulmányomban a fent említett jellegzetességeket mutatom be. A magyar neveléstörténet-írás kialakulásának rövid ismertetése után a történelem és a jelenkor közötti határok elmosására, valamint a „kortárs klasszikusok” szerepére vonatkozó példákat ismertetek. A tanulmány utolsó részében a klasszikusok identitásképző szerepe, valamint az emlékezet kutatásának néhány eredménye segítségével igyekszem magyarázatot adni az elemzett jelenségekre. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Történettudomány és régészet 
695 |a Neveléstörténet, Tanítóképzés - Magyarország - 19. sz. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74842/1/modszertani_061_003_080-094.pdf  |z Dokumentum-elérés