Identitásképzés és történeti emlékezet dualizmus kori tanítóképzős neveléstörténeti tankönyveinkben
A dualizmus kori neveléstörténeti tankönyveinket számos vonásuk kapcsolja a magyar neveléstörténet-írás más korszakaiban született tankönyvekhez (Nóbik, 2017). Van azonban két olyan vonásuk, amelyek, ha nem is kizárólagosan erre a korszakra jellemzőek, de előfordulásuk ebben az időszakban a legerőse...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 3 |
Kulcsszavak: | Neveléstörténet, Tanítóképzés - Magyarország - 19. sz. |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74842 |
LEADER | 02026nab a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74842 | ||
005 | 20220331153615.0 | ||
008 | 220331s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2063-3734 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Nóbik Attila | |
245 | 1 | 0 | |a Identitásképzés és történeti emlékezet dualizmus kori tanítóképzős neveléstörténeti tankönyveinkben |h [elektronikus dokumentum] / |c Nóbik Attila |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 80-94 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 61 No. 3 | |
520 | 3 | |a A dualizmus kori neveléstörténeti tankönyveinket számos vonásuk kapcsolja a magyar neveléstörténet-írás más korszakaiban született tankönyvekhez (Nóbik, 2017). Van azonban két olyan vonásuk, amelyek, ha nem is kizárólagosan erre a korszakra jellemzőek, de előfordulásuk ebben az időszakban a legerősebb. Az egyik a múlt, a közelmúlt és a jelen egy történetben történő összefoglalása, amelyben a közelmúlt és a jelen a történet nagyobb részét foglalja el. A másik a kortárs klasszikus integrálása a történetbe. Tanulmányomban a fent említett jellegzetességeket mutatom be. A magyar neveléstörténet-írás kialakulásának rövid ismertetése után a történelem és a jelenkor közötti határok elmosására, valamint a „kortárs klasszikusok” szerepére vonatkozó példákat ismertetek. A tanulmány utolsó részében a klasszikusok identitásképző szerepe, valamint az emlékezet kutatásának néhány eredménye segítségével igyekszem magyarázatot adni az elemzett jelenségekre. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
650 | 4 | |a Történettudomány és régészet | |
695 | |a Neveléstörténet, Tanítóképzés - Magyarország - 19. sz. | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74842/1/modszertani_061_003_080-094.pdf |z Dokumentum-elérés |