A felsőoktatás nemzetköziesítésének kulturális dimenziói

A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése révén a hazai felsőoktatásban is egyre nagyobb számban és arányban tanulnak más országokból érkezők, ennek megfelelően a külföldi hallgatók fogadásának, oktatásának kulturális aspektusai is egyre fontosabbá válnak számunkra. Tanulmányomban nemzetközi és hazai...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Keczer Gabriella
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról 1 No. 1-2
Kulcsszavak:Felsőoktatás - Magyarország - 21. sz., Külföldi hallgatók - beilleszkedés, Egyetemi hallgatók - külföldiek
Tárgyszavak:
doi:10.14232/kapocs.2021.1-2.5-14

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74791
LEADER 02472nab a2200241 i 4500
001 acta74791
005 20220331094502.0
008 220331s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2786-3484 
024 7 |a 10.14232/kapocs.2021.1-2.5-14  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Keczer Gabriella 
245 1 2 |a A felsőoktatás nemzetköziesítésének kulturális dimenziói  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Keczer Gabriella 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 5-14 
490 0 |a Közösségi Kapcsolódások – tanulmányok kultúráról és oktatásról  |v 1 No. 1-2 
520 3 |a A magyar felsőoktatás nemzetköziesedése révén a hazai felsőoktatásban is egyre nagyobb számban és arányban tanulnak más országokból érkezők, ennek megfelelően a külföldi hallgatók fogadásának, oktatásának kulturális aspektusai is egyre fontosabbá válnak számunkra. Tanulmányomban nemzetközi és hazai szakirodalmi források, kutatások alapján azt mutatom be, hogy milyen kihívásokkal járhat a külföldi hallgatók saját, "hozott" kultúrájának és a lokális szokásoknak és értékeknek a találkozása, ütközése; milyen oktatói és szervezeti kompetenciák szükségesek az eredményes interkulturális oktatáshoz; és milyen kedvező kulturális hatásokkal jár a külföldi hallgatók jelenléte megfelelő szervezeti és pedagógiai megoldások esetén. Cultural Dimensions of the Internationalization of Higher Education With the ongoing internationalization of Hungarian higher education, both the number and the rate of international students are increasing. Thus, all the aspects of internalization, including the cultural one, are acquiring importance. Our study discusses the challenges that emerge with the clash of the local culture and the norms and values brought by the foreign students; the individual and organizational competencies necessary to effective intercultural teaching and learning; the cultural benefits brought about by the presence of foreign students on campus. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Felsőoktatás - Magyarország - 21. sz., Külföldi hallgatók - beilleszkedés, Egyetemi hallgatók - külföldiek 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74791/1/kozossegi_kapcsolodasok_2021_001-002_005-014.pdf  |z Dokumentum-elérés