Az óvodáskorú, beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési képességének fejlesztési lehetőségei

A tanulmány az óvodáskorú, beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési képességeit mutatja be, valamint azt vizsgálja, hogyan lehet hatékonyan fejleszteni ezt az anyanyelvi részterületet. Az itt alkalmazott elméleti megközelítés tarta...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kórusné Nagygyörgy Bettina
Testületi szerző: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2021
Sorozat:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Beszédfejlesztés - óvoda, Óvodai nevelés, Pedagógiai kutatás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74055
LEADER 02237naa a2200229 i 4500
001 acta74055
005 20221108104454.0
008 211102s2021 hu o 1|| hun d
020 |a 978-615-5946-44-8 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 2 |a Kórusné Nagygyörgy Bettina 
245 1 3 |a Az óvodáskorú, beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési képességének fejlesztési lehetőségei  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kórusné Nagygyörgy Bettina 
260 |c 2021 
300 |a 50-60 
490 0 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben  |v 2 
520 3 |a A tanulmány az óvodáskorú, beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési képességeit mutatja be, valamint azt vizsgálja, hogyan lehet hatékonyan fejleszteni ezt az anyanyelvi részterületet. Az itt alkalmazott elméleti megközelítés tartalmazza a beszédpercepciós folyamatok elsajátítását, felépítését, valamint a működésükben azonosítható zavarokat. A kutatáshoz hat óvodáskorú gyermek bemeneti GMP-diagnosztikai eredményeit vettem alapul, s ezekből kiindulva építettem fel a féléves időszakot átölelő fejlesztési tervet. A bemeneti és a kimeneti eredmények tárgyilagos összehasonlítása szemléletesen mutatja be az egyéni eredményekben történt változásokat. Az előzetes felvetést – részben – alátámasztó eredmény az, hogy egyes beszédészlelési és -megértési képességek hatékonyabban, mások kevésbé hatékonyan fejleszthetők a BTMN-es gyermekek esetében. Mindezen szempontok ismerete miatt a tanulmány további lehetőségeket vet fel a kutatás folytatására. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Nyelvek és irodalom 
695 |a Beszédfejlesztés - óvoda, Óvodai nevelés, Pedagógiai kutatás 
710 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74055/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_050-060.pdf  |z Dokumentum-elérés