Egy kísérleti fejlesztőprogram alkalmazása első osztályos gyermekeknél

A tanulmány egy – a DIFER-programcsomag alapján – általam kidolgozott fejlesztőprogram hatásait vizsgálja első osztályos gyermekeknél. Munkámmal azt szerettem volna igazolni, hogy egy tervszerűen felépített fejlesztőprogrammal jelentősen meg lehet könnyíteni az első osztályba érkező kisgyermekek tan...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Schädt Andrea
Testületi szerző: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2021
Sorozat:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Képességfejlesztés - általános iskola, DIFER-programcsomag
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74054
LEADER 02241naa a2200229 i 4500
001 acta74054
005 20221108104455.0
008 211102s2021 hu o 1|| hun d
020 |a 978-615-5946-44-8 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Schädt Andrea 
245 1 0 |a Egy kísérleti fejlesztőprogram alkalmazása első osztályos gyermekeknél  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Schädt Andrea 
260 |c 2021 
300 |a 38-49 
490 0 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben  |v 2 
520 3 |a A tanulmány egy – a DIFER-programcsomag alapján – általam kidolgozott fejlesztőprogram hatásait vizsgálja első osztályos gyermekeknél. Munkámmal azt szerettem volna igazolni, hogy egy tervszerűen felépített fejlesztőprogrammal jelentősen meg lehet könnyíteni az első osztályba érkező kisgyermekek tanulási folyamatát. Feltevéseim igazolása végett egy általános iskola első osztályos tanulóival a tanév elején és a félév végén is felvettem a DIFER-tesztet. Szeptembertől a két leggyengébben teljesítő gyermeket fél évig fejlesztettem. Az ő eredményeiket vetettem össze két átlagosan teljesítő tanulóéval. A fejlesztőmunka során nagy hangsúlyt fektettem – a gyerekek aktuális fejlettségi szintjén túl – a tanulók egyéni szükségleteire, életkori sajátosságaira, érdeklődési területeire, a sikerélmény biztosítására, a játékos, illetve játékba ágyazott fejlesztésre, valamint a lépésről lépésre történő haladás elvére. A félévnyi célirányos fejlesztés hatására az év elején gyengébben teljesítő tanítványaim értékei a félév végére nem lettek ugyan jobbak a nem fejlesztett társaikénál, azonban önmagukhoz mért fejlődésük jelentős lett. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Nyelvek és irodalom 
695 |a Képességfejlesztés - általános iskola, DIFER-programcsomag 
710 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74054/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_038-049.pdf  |z Dokumentum-elérés