Egy kísérleti fejlesztőprogram alkalmazása első osztályos gyermekeknél

A tanulmány egy – a DIFER-programcsomag alapján – általam kidolgozott fejlesztőprogram hatásait vizsgálja első osztályos gyermekeknél. Munkámmal azt szerettem volna igazolni, hogy egy tervszerűen felépített fejlesztőprogrammal jelentősen meg lehet könnyíteni az első osztályba érkező kisgyermekek tan...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Schädt Andrea
Corporate Author: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Format: Book part
Published: 2021
Series:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Képességfejlesztés - általános iskola, DIFER-programcsomag
Subjects:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74054
Description
Summary:A tanulmány egy – a DIFER-programcsomag alapján – általam kidolgozott fejlesztőprogram hatásait vizsgálja első osztályos gyermekeknél. Munkámmal azt szerettem volna igazolni, hogy egy tervszerűen felépített fejlesztőprogrammal jelentősen meg lehet könnyíteni az első osztályba érkező kisgyermekek tanulási folyamatát. Feltevéseim igazolása végett egy általános iskola első osztályos tanulóival a tanév elején és a félév végén is felvettem a DIFER-tesztet. Szeptembertől a két leggyengébben teljesítő gyermeket fél évig fejlesztettem. Az ő eredményeiket vetettem össze két átlagosan teljesítő tanulóéval. A fejlesztőmunka során nagy hangsúlyt fektettem – a gyerekek aktuális fejlettségi szintjén túl – a tanulók egyéni szükségleteire, életkori sajátosságaira, érdeklődési területeire, a sikerélmény biztosítására, a játékos, illetve játékba ágyazott fejlesztésre, valamint a lépésről lépésre történő haladás elvére. A félévnyi célirányos fejlesztés hatására az év elején gyengébben teljesítő tanítványaim értékei a félév végére nem lettek ugyan jobbak a nem fejlesztett társaikénál, azonban önmagukhoz mért fejlődésük jelentős lett.
Physical Description:38-49
ISBN:978-615-5946-44-8