A szókincsfejlesztés lehetőségei óvodáskorban - népmesékkel

Tanulmányomban az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlesztésének egyik lehetőségét mutatom be, s arra keresem a választ, hogy a népmesével sikeresen fejleszthető-e az óvodás gyermekek szókincse. Dolgozatom elméleti részében foglalkozom a szókincsvizsgálatokkal, szókincsmérő eljárásokkal, valamint a népm...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juró Éva
Testületi szerző: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2021
Sorozat:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Magyar nyelv tanítása, Kommunikációs készség fejlesztése, Óvodai nevelés, Szókincsfejlesztés, Képességfejlesztés - óvoda
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74053
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányomban az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlesztésének egyik lehetőségét mutatom be, s arra keresem a választ, hogy a népmesével sikeresen fejleszthető-e az óvodás gyermekek szókincse. Dolgozatom elméleti részében foglalkozom a szókincsvizsgálatokkal, szókincsmérő eljárásokkal, valamint a népmesék fejlesztő hatásával, a népmesék kiválasztásának szempontjaival. Kidolgoztam egy tréning jellegű szókincsfejlesztő foglalkozássorozatot. Arra voltam kíváncsi, hogy az általam alkalmazott feladatok mennyiben fejlesztik tartósan az általam kiválasztott gyerekek szókincsét. A fejlesztés nagycsoportos óvodások körében, öt fő részvételével, tíz héten keresztül történt. A gyermekek − összességében − a várt eredményeknek megfelelően teljesítettek: a fejlődésükben meghatározó tényező volt, hogy az előzetes mérésen hogyan teljesítettek, vagyis a magukkal hozott tudás nagymértékben befolyásolja a fejlődésük mértékét és ütemét.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:25-37
ISBN:978-615-5946-44-8