A szókincsfejlesztés lehetőségei óvodáskorban - népmesékkel
Tanulmányomban az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlesztésének egyik lehetőségét mutatom be, s arra keresem a választ, hogy a népmesével sikeresen fejleszthető-e az óvodás gyermekek szókincse. Dolgozatom elméleti részében foglalkozom a szókincsvizsgálatokkal, szókincsmérő eljárásokkal, valamint a népm...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2021
|
Sorozat: | Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben
2 |
Kulcsszavak: | Magyar nyelv tanítása, Kommunikációs készség fejlesztése, Óvodai nevelés, Szókincsfejlesztés, Képességfejlesztés - óvoda |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74053 |
LEADER | 02061naa a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74053 | ||
005 | 20221108104454.0 | ||
008 | 211102s2021 hu o 1|| hun d | ||
020 | |a 978-615-5946-44-8 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Juró Éva | |
245 | 1 | 2 | |a A szókincsfejlesztés lehetőségei óvodáskorban - népmesékkel |h [elektronikus dokumentum] / |c Juró Éva |
260 | |c 2021 | ||
300 | |a 25-37 | ||
490 | 0 | |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben |v 2 | |
520 | 3 | |a Tanulmányomban az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlesztésének egyik lehetőségét mutatom be, s arra keresem a választ, hogy a népmesével sikeresen fejleszthető-e az óvodás gyermekek szókincse. Dolgozatom elméleti részében foglalkozom a szókincsvizsgálatokkal, szókincsmérő eljárásokkal, valamint a népmesék fejlesztő hatásával, a népmesék kiválasztásának szempontjaival. Kidolgoztam egy tréning jellegű szókincsfejlesztő foglalkozássorozatot. Arra voltam kíváncsi, hogy az általam alkalmazott feladatok mennyiben fejlesztik tartósan az általam kiválasztott gyerekek szókincsét. A fejlesztés nagycsoportos óvodások körében, öt fő részvételével, tíz héten keresztül történt. A gyermekek − összességében − a várt eredményeknek megfelelően teljesítettek: a fejlődésükben meghatározó tényező volt, hogy az előzetes mérésen hogyan teljesítettek, vagyis a magukkal hozott tudás nagymértékben befolyásolja a fejlődésük mértékét és ütemét. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
650 | 4 | |a Nyelvek és irodalom | |
695 | |a Magyar nyelv tanítása, Kommunikációs készség fejlesztése, Óvodai nevelés, Szókincsfejlesztés, Képességfejlesztés - óvoda | ||
710 | |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74053/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_025-037.pdf |z Dokumentum-elérés |