A szókincsfejlesztés lehetőségei óvodáskorban - népmesékkel

Tanulmányomban az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlesztésének egyik lehetőségét mutatom be, s arra keresem a választ, hogy a népmesével sikeresen fejleszthető-e az óvodás gyermekek szókincse. Dolgozatom elméleti részében foglalkozom a szókincsvizsgálatokkal, szókincsmérő eljárásokkal, valamint a népm...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juró Éva
Testületi szerző: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2021
Sorozat:Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben 2
Kulcsszavak:Magyar nyelv tanítása, Kommunikációs készség fejlesztése, Óvodai nevelés, Szókincsfejlesztés, Képességfejlesztés - óvoda
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74053
LEADER 02061naa a2200229 i 4500
001 acta74053
005 20221108104454.0
008 211102s2021 hu o 1|| hun d
020 |a 978-615-5946-44-8 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Juró Éva 
245 1 2 |a A szókincsfejlesztés lehetőségei óvodáskorban - népmesékkel  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Juró Éva 
260 |c 2021 
300 |a 25-37 
490 0 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben  |v 2 
520 3 |a Tanulmányomban az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlesztésének egyik lehetőségét mutatom be, s arra keresem a választ, hogy a népmesével sikeresen fejleszthető-e az óvodás gyermekek szókincse. Dolgozatom elméleti részében foglalkozom a szókincsvizsgálatokkal, szókincsmérő eljárásokkal, valamint a népmesék fejlesztő hatásával, a népmesék kiválasztásának szempontjaival. Kidolgoztam egy tréning jellegű szókincsfejlesztő foglalkozássorozatot. Arra voltam kíváncsi, hogy az általam alkalmazott feladatok mennyiben fejlesztik tartósan az általam kiválasztott gyerekek szókincsét. A fejlesztés nagycsoportos óvodások körében, öt fő részvételével, tíz héten keresztül történt. A gyermekek − összességében − a várt eredményeknek megfelelően teljesítettek: a fejlődésükben meghatározó tényező volt, hogy az előzetes mérésen hogyan teljesítettek, vagyis a magukkal hozott tudás nagymértékben befolyásolja a fejlődésük mértékét és ütemét. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
650 4 |a Nyelvek és irodalom 
695 |a Magyar nyelv tanítása, Kommunikációs készség fejlesztése, Óvodai nevelés, Szókincsfejlesztés, Képességfejlesztés - óvoda 
710 |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74053/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_025-037.pdf  |z Dokumentum-elérés