A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama

A korunkra jellemző progresszív társadalmi változások megkövetelik a rugalmas tanulási készségek kialakítását, ezért fontos, hogy az oktatási rendszer bármely szintjén tanuló diákok tisztában legyenek erősségeikkel, gyengeségeikkel, saját tanulási szokásaikkal, hiszen mindez hozzájárulhat az iskolai...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Roszik Dóra
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 1
Kulcsszavak:Pedagógia - módszer
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72886
LEADER 01932nab a2200217 i 4500
001 acta72886
005 20230303092225.0
008 210622s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Roszik Dóra 
245 1 2 |a A pedagógiai munkában megjelenő konstruktivista tanulásszemlélet és a tanulási eredményességet befolyásoló tanulási stratégiák párhuzama  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Roszik Dóra 
260 |c 2021 
300 |a 57-68 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 61 No. 1 
520 3 |a A korunkra jellemző progresszív társadalmi változások megkövetelik a rugalmas tanulási készségek kialakítását, ezért fontos, hogy az oktatási rendszer bármely szintjén tanuló diákok tisztában legyenek erősségeikkel, gyengeségeikkel, saját tanulási szokásaikkal, hiszen mindez hozzájárulhat az iskolai sikerességükhöz. A hatékony tanulás alapfeltétele a szükséges alapkészségek fejlettsége, a helyes tanulási szokások kialakítása, valamint a konkrét tanulási technikák és módszerek, amelyek a mindennapi tanulási tevékenység során működnek (Oroszlány, 1996). A nem megfelelő tanulás (nem hatékony tanulási szokások, stratégiák használata) bizonyítottan együtt jár a tanulmányi eredmények romlásával (Habók, 2004). Döntően fontos tehát, hogy a mindennapi pedagógiai munka során találkozzanak a diákok azzal a jó magyarázó erejű, az oktatásban hatékonyan alkalmazható konstruktivista paradigmával, amelyben összpontosulnak a fejlődéslélektani, a kognitív pszichológiai, a szociológiai, valamint a reformpedagógia alapelvek egyaránt. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Pedagógia - módszer 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/72886/1/modszertani_061_001_057-068.pdf  |z Dokumentum-elérés