Az első magyar Pedagógiai-Lélektani Intézet működésének hatása a középiskolai és a polgári iskolai tanárság pszichológiai látásmódjának alakulására

Jelen tanulmányomban elsődleges célom bemutatni azt a széleskörű hatást, amelyet hazánk első Pedagógiai-Lélektani Intézete, és annak első vezetője, Várkonyi Hildebrand gyakorolt mind a középiskolai, mind a polgári iskolai tanárképzésre, és a Cselekvés Iskolája című folyóiraton keresztül a polgári is...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fizel Natasa
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 1
Kulcsszavak:Pedagógia, Pszichológiatörténet, Felsőoktatás története - Magyarország, Tanárképzés - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72882
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Jelen tanulmányomban elsődleges célom bemutatni azt a széleskörű hatást, amelyet hazánk első Pedagógiai-Lélektani Intézete, és annak első vezetője, Várkonyi Hildebrand gyakorolt mind a középiskolai, mind a polgári iskolai tanárképzésre, és a Cselekvés Iskolája című folyóiraton keresztül a polgári iskolai tanárság egészére is. Intézetében a neveléstudomány és a pszichológia egymástól elválaszthatatlan egységként működött. Munkámban bemutatom Szegedre kerülésének különleges körülményeit, kitérek arra, hogy milyen kurzusokat tartott a szegedi egyetem Bölcsészettudományi Karán, s ezek közül mely előadásokat vették fel az Állami Polgári Iskolai Tanárképző Főiskola hallgatói is, valamint, hogy milyen témákban írt cikkeket, tanulmányokat a Cselekvés Iskolája című folyóiratban.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:7-21
ISSN:2063-3734