Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül?

Tanulmányunk célja, hogy áttekintést adjon a fejlesztő értékelés különböző értelmezéseiről, a nyelvtanulás kontextusát külön is kiemelve. Bemutatjuk az osztálytermi értékelés megítélésének változását az elmúlt közel 30 év alatt, és hogy a fejlesztő értékelés miért kapott egyre több figyelmet napjain...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csépes Ildikó
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2020
Sorozat:EduLingua 6 No. 1
Kulcsszavak:Nyelvészet - alkalmazott, Idegen nyelv tanítása - módszer, Nyelvtanulás - módszer
Tárgyszavak:
doi:10.14232/edulingua.2020.1.5

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72678
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Tanulmányunk célja, hogy áttekintést adjon a fejlesztő értékelés különböző értelmezéseiről, a nyelvtanulás kontextusát külön is kiemelve. Bemutatjuk az osztálytermi értékelés megítélésének változását az elmúlt közel 30 év alatt, és hogy a fejlesztő értékelés miért kapott egyre több figyelmet napjainkra. Értelmezésünk szerint az értékelés átszövi az osztálytermi gyakorlat egészét, és jelentősen befolyásolhatja a diákok tanulási motivációját és magabiztosságát, melyek egyaránt döntő hatással lehetnek a tanulás eredményességére. Bemutatjuk a fejlesztő értékelés három megközelítését: a tanulást támogató értékelést, a dinamikus értékelést és a tanulás-orientált értékelés. Mindhárom felfogás rendelkezik sajátos jegyekkel, de abban egységesek, hogy az értékelést a tanítás szerves részének tekintik. Végül rövid kitekintést adunk a fejlesztő értékelést vizsgáló magyarországi kutatások eredményeit illetően. A közoktatás keretében zajló angolórák osztálytermi értékelési gyakorlatáról kibontakozó kép egyértelműen alátámasztja a szemléletváltás szükségességét.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:85-103
ISSN:2415-945X