Imagined future teacher self at the point of entry to teacher education
A growing body of literature has focused on teacher identity development, but very few of these target students at the beginning of their studies. This article discusses the future teacher selves that first-year undergraduates imagine for themselves before receiving any instruction on teaching-relat...
Elmentve itt :
Szerző: | Doró Katalin |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | EduLingua
6 No. 1 |
Kulcsszavak: | Tanárképzés, Felsőoktatás |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/edulingua.2020.1.2 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72675 |
Hasonló tételek
-
Preservice teacher education stakeholders' perceptions of distributed pedagogical leadership in nurturing teacher leadership
Szerző: Okiri Peter Ochieng, et al.
Megjelent: (2024) -
Approaches and strategies of educational assessment in the pre-service teacher education program [absztrakt] /
Szerző: Okiri Peter, et al.
Megjelent: (2022) -
Value preferences of Students of Hungarian Teacher Education
Szerző: Jancsák Csaba
Megjelent: (2015) -
Future/Education Jövő az oktatásban - Oktatás a jövőben = Future/Education: Future in education - Education in future : [absztrakt] /
Szerző: Horváth Dóra, et al.
Megjelent: (2023) -
Exploring the role of teachers in fostering learner autonomy in language education [absztrakt] /
Szerző: Van Nguyen Son
Megjelent: (2022)