Digital inequalities by gender and socio-economic status among Hungarian students based on PISA 2015
Our paper focuses on the socio-demographic segmentation of dimensions of digital inequalities introduced by DiMaggio and Hargittai (2001). These dimensions include technical apparatus, autonomy of use, ICT skills, social support and purpose of use. We conducted our investigation on the Hungarian sub...
Elmentve itt :
Szerző: | Vincze Anikó |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | Belvedere Meridionale
32 No. 3 |
Kulcsszavak: | Teljesítménymérés - tanulók - nemzetközi - éves, Tudásszintmérés - iskolai - nemzetközi - éves, Társadalomtudomány |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/belv.2020.3.7 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72078 |
Hasonló tételek
-
Dimensions of digital inequality based on Pisa 2015 data for Hungary a study /
Szerző: Vincze Anikó
Megjelent: (2019) -
Gender inequalities in the treatment of osteoporosis
Szerző: Bor Andrea, et al.
Megjelent: (2015) -
Obesity research regarding lifestyle and socio-economic background among people of different age groups
Szerző: Pintér Zoltán
Megjelent: (2011) -
Managing the socio-economic consequences of the climate change
Szerző: Bajmócy Péter, et al.
Megjelent: (2012) -
New results of the Hungarian-Romanian ecological and socio-economical research cooperation in the Maros-valley
Szerző: Körmöczi László
Megjelent: (2012)