Overcoming methodological issues in measuring financial literacy of companies, a proposed measurement model
In the past decade, individual and company financial literacy measurement methods went through substantial changes. To investigate factors contributing to financial literacy of both individuals and firms, scholars needed to reach out for new measurement methods other than the traditional knowledge t...
Elmentve itt :
Szerző: | Kuruczleki Éva |
---|---|
Testületi szerző: | Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | The Challenges of Analyzing Social and Economic Processes in the 21st Century
|
Kulcsszavak: | Vállalkozás, Pénzügy |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/casep21c.16 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72039 |
Hasonló tételek
-
Financial literacy of Hungarian teenagers
Szerző: Kiss Gábor Dávid, et al.
Megjelent: (2013) -
Conception, measurement and methodology the missing links in urban poverty reduction strategies : [absztrakt] /
Szerző: Yusuf Abdulazeez
Megjelent: (2009) -
Measuring the effect of financial literacy, alongside entrepreneurial and digital competences on financial outcomes of MSMEs in the Southern Great Plain of Hungary
Szerző: Kuruczleki Éva
Megjelent: (2024) -
Financial austerity in the European Union Member States - common measures for financial stability
Szerző: Czékus Ábel -
Measuring eating behaviour a review of methodologies /
Szerző: Pető Dalma
Megjelent: (2020)