Attitűdök és élményelvárások az "Alföld szíve" belföldi turistáinak utazási döntéseiben

A turisztikai teljesítmény növelése az Alföld jelentős részén a belföldi turisták utazási hajlandóságának függvénye, ezért mind a termékfejlesztés, mind a desztinációmenedzsment szempontjából fontos az utazási motivációk beazonosítása. A célterületi belföldi turizmusban résztvevők körében végzett (2...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Kóródi Márta
Mondok Anita
Szabó Attila
Testületi szerző: Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2020
Sorozat:Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
Kulcsszavak:Idegenforgalom - Magyarország - regionális - 21. sz., Turizmus - Alföld - 21. sz.
Tárgyszavak:
doi:10.14232/tgfek21sz.24

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/72023
LEADER 02845naa a2200253 i 4500
001 acta72023
005 20230320153254.0
008 210216s2020 hu o 1|| hun d
024 7 |a 10.14232/tgfek21sz.24  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Kóródi Márta 
245 1 0 |a Attitűdök és élményelvárások az "Alföld szíve" belföldi turistáinak utazási döntéseiben  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Kóródi Márta 
260 |c 2020 
300 |a 350-366 
490 0 |a Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században 
520 3 |a A turisztikai teljesítmény növelése az Alföld jelentős részén a belföldi turisták utazási hajlandóságának függvénye, ezért mind a termékfejlesztés, mind a desztinációmenedzsment szempontjából fontos az utazási motivációk beazonosítása. A célterületi belföldi turizmusban résztvevők körében végzett (2019) nagymintás (n=1037) felmérés a képzeteket, ismereteket, motivációkat, mint a turisztikai fogyasztói szokásokat meghatározó tényezőket tárja fel, összefüggéseket keres a belföldi utazási jellemzők, a desztináció ismertsége és az utazási döntés befolyásolhatósága között. A kapott eredmények, főként a belföldi utazások iránt megnyilvánuló általános nyitottság segítenek abban, hogy a térség egyedi adottságainak kihasználásával, a turizmus minél több szegmensének érintésével komplex élménycsomagokat nyújtó összetett turisztikai fejlesztés induljon el a desztinációban. From the point of view of successful tourism product development and destination management it is important to identify the travel motivations that determine the expectations of the experience and hence the satisfaction. The large-scale survey among domestic tourism participants (n=1037) reveals ideas, knowledge and motivations as determinants of tourism consumer habits, explores the relationship between domestic travel characteristics, destination awareness and the suggestibility of travel decisions. The results obtained, especially the general openness to domestic travel. Based on the research results, the tourism-specific motivations of the destination can be identified, on which further product development and experience management methods can be based. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
695 |a Idegenforgalom - Magyarország - regionális - 21. sz., Turizmus - Alföld - 21. sz. 
700 0 1 |a Mondok Anita  |e aut 
700 0 1 |a Szabó Attila  |e aut 
711 |a Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században  |c Szeged  |d 2019 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/72023/1/tarsadalmi_es_gazdasagi_folyamatok_350-366.pdf  |z Dokumentum-elérés