How to define and refine cyberbullying? a complex cyberbullying definition /
A bullying jelensége már az első iskola megalakulása óta létezik, s a technológiai fejlődésnek köszönhetően a cyberbullying magatartás is megjelent. Noha a bullying meghatározására kialakult egy viszonylag egységes álláspont, a cyber-megfélemlítés vonatkozásában még nem sikerült ilyen közös nevezőt...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica
10 No. 2 |
Kulcsszavak: | Bűnözés - számítógépes, Internetes zaklatás, Megfélemlítés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/70796 |
LEADER | 02869nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta70796 | ||
005 | 20210127122418.0 | ||
008 | 201126s2020 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 2063-2525 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Pongó Tamás | |
245 | 1 | 0 | |a How to define and refine cyberbullying? |h [elektronikus dokumentum] : |b a complex cyberbullying definition / |c Pongó Tamás |
260 | |c 2020 | ||
300 | |a 239-251 | ||
490 | 0 | |a Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica |v 10 No. 2 | |
520 | 3 | |a A bullying jelensége már az első iskola megalakulása óta létezik, s a technológiai fejlődésnek köszönhetően a cyberbullying magatartás is megjelent. Noha a bullying meghatározására kialakult egy viszonylag egységes álláspont, a cyber-megfélemlítés vonatkozásában még nem sikerült ilyen közös nevezőt találni. Egyes szerzők szerint ez csupán egy új eszköz a bullying megvalósítására, míg mások nézőpontja alapján, ez több annál, s önálló cselekményként érdemes kezelni. Jelen cikk az utóbbi iskolához csatlakozik, mikor egy önálló, komplex cyber-megfélemlítési fogalmat dolgoz ki. E komplex definíció alapját egy átfogó kutatás képezi, miszerint a jogalkotói, jogalkalmazói és tudományos világ nézeteit indokolt egy összetett fogalomban meghatározni. Ebből kifolyólag, minden USA anti-bullying törvény megvizsgálásra került, de a kutatás tárgyává csak azon huszonhét tagállam vált, amik expressis verbis említik a cyberbullying terminust. Jogalkalmazói oldalról szövetségi és tagállami bírósági döntések kerültek górcső alá, különös tekintettel a diákok véleménynyilvánítási szabadsága és az iskolák fegyelmezési hatásköre között húzódó vékony, ám rendkívül fontos határra. Végezetül pedig, az akadémiai világ álláspontját tárta fel a tanulmány, amely során USA-beli, ausztrál és európai kutatók fogalmi meghatározásait vizsgálta, tekintettel az EU dokumentumaira is. E fentebbi átfogó kutatás számos elemet azonosított, amik egy cyberbullying definícióját alkotják, ám terjedelmi korlátok miatt, itt csak a legfontosabbak kerültek bemutatásra, úgymint a lényeges bomlasztás, az iskolán kívüli eredet problematikája, az áldozat testi, lelki egészsége és tulajdonának védelme, valamint az ellenséges oktatási környezet. A tanulmány következtetések részében azonban, a kutatás eredményeként megalkotott, komplex cyber-megfélemlítési fogalom is megtalálható. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Jogtudomány | |
695 | |a Bűnözés - számítógépes, Internetes zaklatás, Megfélemlítés | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/70796/1/juridpol_forum_010_002_239-251.pdf |z Dokumentum-elérés |