How to define and refine cyberbullying? a complex cyberbullying definition /

A bullying jelensége már az első iskola megalakulása óta létezik, s a technológiai fejlődésnek köszönhetően a cyberbullying magatartás is megjelent. Noha a bullying meghatározására kialakult egy viszonylag egységes álláspont, a cyber-megfélemlítés vonatkozásában még nem sikerült ilyen közös nevezőt...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pongó Tamás
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2020
Sorozat:Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica 10 No. 2
Kulcsszavak:Bűnözés - számítógépes, Internetes zaklatás, Megfélemlítés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/70796
LEADER 02869nab a2200217 i 4500
001 acta70796
005 20210127122418.0
008 201126s2020 hu o 0|| zxx d
022 |a 2063-2525 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Pongó Tamás 
245 1 0 |a How to define and refine cyberbullying?   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a complex cyberbullying definition /  |c  Pongó Tamás 
260 |c 2020 
300 |a 239-251 
490 0 |a Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica  |v 10 No. 2 
520 3 |a A bullying jelensége már az első iskola megalakulása óta létezik, s a technológiai fejlődésnek köszönhetően a cyberbullying magatartás is megjelent. Noha a bullying meghatározására kialakult egy viszonylag egységes álláspont, a cyber-megfélemlítés vonatkozásában még nem sikerült ilyen közös nevezőt találni. Egyes szerzők szerint ez csupán egy új eszköz a bullying megvalósítására, míg mások nézőpontja alapján, ez több annál, s önálló cselekményként érdemes kezelni. Jelen cikk az utóbbi iskolához csatlakozik, mikor egy önálló, komplex cyber-megfélemlítési fogalmat dolgoz ki. E komplex definíció alapját egy átfogó kutatás képezi, miszerint a jogalkotói, jogalkalmazói és tudományos világ nézeteit indokolt egy összetett fogalomban meghatározni. Ebből kifolyólag, minden USA anti-bullying törvény megvizsgálásra került, de a kutatás tárgyává csak azon huszonhét tagállam vált, amik expressis verbis említik a cyberbullying terminust. Jogalkalmazói oldalról szövetségi és tagállami bírósági döntések kerültek górcső alá, különös tekintettel a diákok véleménynyilvánítási szabadsága és az iskolák fegyelmezési hatásköre között húzódó vékony, ám rendkívül fontos határra. Végezetül pedig, az akadémiai világ álláspontját tárta fel a tanulmány, amely során USA-beli, ausztrál és európai kutatók fogalmi meghatározásait vizsgálta, tekintettel az EU dokumentumaira is. E fentebbi átfogó kutatás számos elemet azonosított, amik egy cyberbullying definícióját alkotják, ám terjedelmi korlátok miatt, itt csak a legfontosabbak kerültek bemutatásra, úgymint a lényeges bomlasztás, az iskolán kívüli eredet problematikája, az áldozat testi, lelki egészsége és tulajdonának védelme, valamint az ellenséges oktatási környezet. A tanulmány következtetések részében azonban, a kutatás eredményeként megalkotott, komplex cyber-megfélemlítési fogalom is megtalálható. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Jogtudomány 
695 |a Bűnözés - számítógépes, Internetes zaklatás, Megfélemlítés 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/70796/1/juridpol_forum_010_002_239-251.pdf  |z Dokumentum-elérés