A helyi közösségi közlekedés finanszírozási modelljei

As a result of urbanization tendencies, in 2025 about 70-75% of the world’s population will live in cities based on the forecasts. This means, that cities will become more and more crowded, which will enhance the importance of local public transportation. Today in Hungary local governments are respo...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Nagy Adrián
Tóth Szabolcs
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2019
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 11 No. 3
Kulcsszavak:Tömegközlekedés, Pénzügy
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/69572
LEADER 01799nab a2200229 i 4500
001 acta69572
005 20210723080751.0
008 200723s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 2676-8917 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Nagy Adrián 
245 1 2 |a A helyi közösségi közlekedés finanszírozási modelljei  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nagy Adrián 
260 |c 2019 
300 |a 90-99 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 11 No. 3 
520 3 |a As a result of urbanization tendencies, in 2025 about 70-75% of the world’s population will live in cities based on the forecasts. This means, that cities will become more and more crowded, which will enhance the importance of local public transportation. Today in Hungary local governments are responsible for the operation of the local public transportation. Regarding the management of the operation and financing there are many well-known methods. The role of clients, service providers and the possible involvement and adaptation of different operators can result in various solutions. In Hungary, for the financing of the public transportation significant operating aid is needed. With solutions to the demonstrated problems and with the exploitation of the possibilities within the integrated transportation systems, Hungarian public transportation can continue to play an important role in the transportation of cities and therefore in the initiation of viable big cities. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Tömegközlekedés, Pénzügy 
700 0 1 |a Tóth Szabolcs  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/69572/1/taylor_2019_003_090-099.pdf  |z Dokumentum-elérés