A magyarországi sportszolgáltató vállalkozások gazdasági helyzete 2016-ban

The aim of this study is to analyse the economic situation of the Hungarian sport companies in 2016. Due to the high number of companies in the sample, we carried out the research by quartiles. According to our results, the geographical node for the sport companies is the capital city or its agglome...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Bácsné Bába Éva
Szenderák János
Harangi-Rákos Mónika
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2019
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 11 No. 3
Kulcsszavak:Sportszolgáltató, Gazdasági helyzet, Sport - gazdasági háttér
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/69565
LEADER 01865nab a2200253 i 4500
001 acta69565
005 20230302145313.0
008 200723s2019 hu o 0|| hun d
022 |a 2676-8917 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 2 |a Bácsné Bába Éva 
245 1 2 |a A magyarországi sportszolgáltató vállalkozások gazdasági helyzete 2016-ban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Bácsné Bába Éva 
260 |c 2019 
300 |a 5-14 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 11 No. 3 
520 3 |a The aim of this study is to analyse the economic situation of the Hungarian sport companies in 2016. Due to the high number of companies in the sample, we carried out the research by quartiles. According to our results, the geographical node for the sport companies is the capital city or its agglomeration. Ranking by the company profit, the concentration is the highest in the first 25% while the profit distribution is more or less uniform among the remaining quartiles. There was no strong connection between the company profit, the personnel expenses of the companies and the number of employee in the sample. Our results imply that the market competition is the strongest among the traditionally well-known sport provider companies. Furthermore, based on the literature, the successes of the company related sport team are still the main driving force for the economic development of the sport companies. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Sportszolgáltató, Gazdasági helyzet, Sport - gazdasági háttér 
700 0 1 |a Szenderák János  |e aut 
700 0 2 |a Harangi-Rákos Mónika  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/69565/1/taylor_2019_003_005-014.pdf  |z Dokumentum-elérés