A tanulói motiváció a 10-14 éves korosztály tanulói motivációjának összefüggései /

The present study analyzes the school motivation in a complex way. It is based on the hypothesis that the 10-14 age group consciously interprets their role in the educational process, their status is related to social change. Students are able to define their relationship to school, the factors that...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Oláh Tibor
Testületi szerző: Mester és kutatótanár (2019) (Budapest)
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2019
Sorozat:Módszertani közlemények 59 No. 2
Kulcsszavak:Tanulói motiváció, Tanulás, Pedagógia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/69075
LEADER 01665nab a2200229 i 4500
001 acta69075
005 20210219090510.0
008 200610s2019 hu o 0|| zxx d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Oláh Tibor 
245 1 2 |a A tanulói motiváció   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a 10-14 éves korosztály tanulói motivációjának összefüggései /  |c  Oláh Tibor 
260 |c 2019 
300 |a 3-16 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 59 No. 2 
520 3 |a The present study analyzes the school motivation in a complex way. It is based on the hypothesis that the 10-14 age group consciously interprets their role in the educational process, their status is related to social change. Students are able to define their relationship to school, the factors that hinder and help them; they interpret the mechanism of action that binds them to learning and expanding knowledge. The focus of the research is primarily on the nature and type of this attitude. The empirical research focused on pupils of age 10-14 (they are in grades 5-8). Students from both capital and rural schools took part. The study attempted to support the empirical substantiation of the theses, which had been less measured by several measurements. The research areas also include pedagogical, social and emotional factors. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Tanulói motiváció, Tanulás, Pedagógia 
710 |a Mester és kutatótanár (2019) (Budapest) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/69075/1/modszertani_059_002_003-016.pdf  |z Dokumentum-elérés