A Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Kara által szervezett beiskolázási nyílt napok tapasztalatai marketing szempontból

A tanulmány célja feltárni a nyílt nap, mint felsőoktatási marketing eszköz szerepét a Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Karának beiskolázási gyakorlatán keresztül. A nyílt napok ilyen célú alkalmazása mind nemzetközi, mind hazai viszonylatban elterjedt, hatékonyságukat azonban min...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Svartner Bernadett
Kun András István
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:Oktatáskutatás határon innen és túl
Kulcsszavak:Felsőoktatás - Magyarország, Marketing, Oktatáskutatás
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/65689
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A tanulmány célja feltárni a nyílt nap, mint felsőoktatási marketing eszköz szerepét a Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Karának beiskolázási gyakorlatán keresztül. A nyílt napok ilyen célú alkalmazása mind nemzetközi, mind hazai viszonylatban elterjedt, hatékonyságukat azonban mindezidáig csak kevés tanulmány vizsgálta. Rövid elméleti áttekintés után a karon 2008. december és 2013. január közt megrendezett nyílt napok kérdőíves adatai kerülnek elemzésre, külön kitérve a 2012/13. tanév tapasztalataira, ez utóbbit össze is vetve egy gólyákkal készített kari vizsgálat eredményeivel. A vizsgálatot egyszerű statisztikai módszerekkel végeztük. A nyílt napok látogatóinak összetétele a vizsgált évek során jellemző struktúrát mutat, ám – részben a képzések finanszírozásának változása miatt – tendenciaszerű változásokkal. A tanulmány azonosítja a nemek, a gimnáziumi és szakközépiskolai diákok, valamint a debreceni és nem debreceni résztvevők arányaiban, a résztvevők tudatosságában, igényeiben mutatkozó mintázatokat. Megállapítható, hogy a nyílt nap közönsége fontos szegmensét adja a toborzási bázisnak, ám nem reprezentálja a potenciális jelentkezők teljes sokaságát. The aim of our study is to examine open day (OD) as a recruitment tool in higher education marketing in the case of the Faculty of Economics and Business Administration, University of Debrecen (UD FEBA). Applying ODs for recruiting students is widely used both in Hungary and other countries, its effectiveness, however, has been poorly investigated. Following a brief literature review we are analyzing data from questionnaire surveys conducted at ODs organized by the UD FEBA between December 2008 and January 2013, especially in the school year 2012/2013. We are also comparing the OD survey results with data form another research examining the freshman of the UD FEBA. The analysis is using simple statistical methods. Our main findings are: (1) the demographic structure of the visitors of the examined ODs shows a relatively stable pattern; (2) as well as the consciousness and expectations of the responders; (3) there are also tendency-like changes over time in these characteristics (at least partially affected by a great decrease in governmental subsidies); (4) those attending the open days are an important, but highly selective segment of the total pool of potential applicants.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:328-351
ISBN:978-615-5372-17-9
ISSN:2064-6755