A kompetenciafejlesztés lehetőségei a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban

This paper examines competence development in the lower-primary second-language class. The activities presented clearly illustrate that language learning is more than just a purpose in itself; instead, it is part of a more extensive educational program. From this end, it is important to stress that...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Sárvári Tünde
Péter Éva
Testületi szerző: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Kulcsszavak:Idegen nyelv tanítása - általános iskola, Kompetenciafejlesztés
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/64202
LEADER 01969naa a2200217 i 4500
001 acta64202
005 20221108134613.0
008 191207s2009 hu o 1|| zxx d
020 |a 978-963-9927-15-5 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Sárvári Tünde 
245 1 2 |a A kompetenciafejlesztés lehetőségei a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Sárvári Tünde 
260 |c 2009 
300 |a 182-186 
490 0 |a Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai 
520 3 |a This paper examines competence development in the lower-primary second-language class. The activities presented clearly illustrate that language learning is more than just a purpose in itself; instead, it is part of a more extensive educational program. From this end, it is important to stress that second-language learning can only be successful if one teaches through the language, not only about the language. In order to achieve this goal, the use of content from other subjects can be used and through this one can develop pupils' communicative and general competences, with special emphasis on the intercultural. To achieve this objective, we need teachers who are familiar with the theory and practice of competence development, and are able to make the target-language understandable for the pupils, and who use the target-language in the second language classroom. This new role of the teacher poses new challenges for teacher-training and for the continuing education of professional teachers. 
695 |a Idegen nyelv tanítása - általános iskola, Kompetenciafejlesztés 
700 0 1 |a Péter Éva  |e aut 
710 |a Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/64202/1/tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_182-186.pdf  |z Dokumentum-elérés