Dificultades de los estudiantes Húngaros en el aprendizaje del español
The aim of the paper is to examine, with the methodology of contrastive analysis, the difficulties Hungarian students face in the process of learning Spanish, both in the fields of oral and written assignments. Thus, the paper examines the problematics of teaching both grammar (nouns, verbs, tenses...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Universidad "József Attila", Departamento de Estudios Hispánicos
Szeged
2008
|
Sorozat: | Acta hispanica
13 |
Kulcsszavak: | Spanyol nyelv tanítása - módszer, Spanyol nyelv tanulása, Nyelvészet - spanyol |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/627 |
LEADER | 02916nab a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta627 | ||
005 | 20220622161153.0 | ||
008 | 161015s2008 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1416-7263 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
041 | |a eng | ||
041 | |a spa | ||
100 | 1 | |a Ábrahám Szilvia | |
245 | 1 | 0 | |a Dificultades de los estudiantes Húngaros en el aprendizaje del español |h [elektronikus dokumentum] / |c Ábrahám Szilvia |
260 | |a Universidad "József Attila", Departamento de Estudios Hispánicos |b Szeged |c 2008 | ||
300 | |a 135-146 | ||
490 | 0 | |a Acta hispanica |v 13 | |
520 | 3 | |a The aim of the paper is to examine, with the methodology of contrastive analysis, the difficulties Hungarian students face in the process of learning Spanish, both in the fields of oral and written assignments. Thus, the paper examines the problematics of teaching both grammar (nouns, verbs, tenses and modes) and pronunciation. Although not all linguists agree on the merits of the use of the contrastive method, it is still indispensable. This method makes it possible to examine the impact of the connection between the mother tongue, and the second and third acquired language, and explore similarities and differences between different languages. The paper applies the contrastive method and its principal focus to the process of teaching and learning Spanish. The author proposes that the use of this method makes it possible to identify and classify the most typical mistakes made by the native Hungarian student, thus making the learning process more easy and effective, and also contributing to the efficiency of the language teacher's work. A tanulmány célja, hogy a kontrasztív analízis alkalmazásával képet kapjunk arról, milyen sok nehézséggel néz szembe egy magyar diák az igen népszerű spanyol nyelv tanulásakor, milyen tipikus hibákat ejthet beszédben és írásban is. A névszók, az igék, igeidők és módok vizsgálata mellett a kiejtés is hangsúlyt kapott a tanulmányban. A kontrasztív elemzési módszer vitatott ugyan a nyelvészek körében, mégis nélkülözhetetlen, hiszen segítségével egyszerre vizsgálhatjuk az anyanyelv, valamint az első és második, vagy akár több idegen nyelv hatásaival kapcsolatos összefüggéseket a spanyol nyelv tanulásában, hasonlóságokat és különbségeket kutat a nyelvek között. Az összehasonlítás során hibatípusokat fedezhetünk fel és csoportosíthatunk, mindez elősegítheti a tanulási folyamatot, az idegen nyelv elsajátítását, és természetesen a tanítás megkönnyítését is a nyelvtanárok számára. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
650 | 4 | |a Nyelvek és irodalom | |
695 | |a Spanyol nyelv tanítása - módszer, Spanyol nyelv tanulása, Nyelvészet - spanyol | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/627/1/hisp_013_135-146.pdf |z Dokumentum-elérés |