Tartalomfejlesztés a motiváció szolgálatában

Szimpóziumunk a tanítási‐tanulási folyamatban résztvevők motiválhatóságának lehetőségeivel foglalkozik, és két nagyobb kutatást mutat be: (1) a TÁMOP 3.2.1 pályázat keretein belül lezajlott felzárkóztató programhoz kötődő hatásvizsgálatot, melynek célja volt a pedagógusok stresszkezelésének feltárás...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (12.) (2014) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 12
Kulcsszavak:Oktatáskutatás - előadáskivonat, Pedagógiai kutatás - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/61130
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Szimpóziumunk a tanítási‐tanulási folyamatban résztvevők motiválhatóságának lehetőségeivel foglalkozik, és két nagyobb kutatást mutat be: (1) a TÁMOP 3.2.1 pályázat keretein belül lezajlott felzárkóztató programhoz kötődő hatásvizsgálatot, melynek célja volt a pedagógusok stresszkezelésének feltárása, valamint a (2) „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció)” II. szakaszában megvalósuló TÁMOP‐3.1.1, 3. alprojekt 5. témájához kötődő komplex pilot‐ program kutató‐fejlesztő tapasztalatait, mely program jelenleg is zajlik 8 iskola 32 pedagógu‐ sának közreműködésével. Szimpóziumunkban prezentáljuk a fejlesztői munka alapját képező kerettörténet (storyline) módszert, a módszerrel kapcsolatos eddig tapasztalatokat és mindazon kutatási kérdéseket, amelyek a kipróbálás során felmerültek. Az előadóink által bemutatott eredményekhez vezető útra jellemző volt a metodológiai pluralitás, a motiváció fogalmának összetettsége megkívánta a mérési eszközök sokféleségét, a kvalitatív és kvantitatív adatvételt egyaránt. Eredményeink közé tartozik például annak feltárása (TÁMOP 3.2.1), hogy a diákokkal vég‐ zett mentori munka nem volt hatással a pedagógusi értékrendre, viszont megváltozott a pe‐ dagógiai attitűd egy bensőségesebb, szeretetközpontú irányba, és hasonló attitűdváltozást tapasztaltunk a kerettörténet‐módszer kipróbálása során is (TÁMOP 3.1.1 3.5.). Utóbbi prog‐ ram esetében ugyan a kimeneti mérések még nem történtek meg, de a fejlesztés során folya‐ matosan készített interjúk, fotók, videók és a részt vevő iskolák egymás közötti óralátogatá‐ sokról készített szakmai kritikák jelentős, pozitív attitűdváltozásról számoltak be. Szimpóziumunkban bemutatjuk a kerettörténet‐módszert, nemzetközi hátterét, hazai megvalósításának folyamatát és további lehetőségeit. Motivációs hatása mellett a kutató‐fej‐ lesztő munkában foglalkoztatott pedagógusok kritikáit is megfogalmazzuk, akik a kontroll át‐ engedésének nehézségeit, az értékelésben való bizonytalanságot és a kerettörténet‐modu‐ lokra való felkészülés energiaigényességét jelölték meg releváns problémaként.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:149-150