A tanulás eredményességét befolyásoló pszichikus és környezeti tényezők

Napjainkban egyre több pedagógiai kutatás foglalkozik a tanulás eredményessége, a különböző személyiségbeli (pl. motivációs, affektív) és környezeti (pl. családi háttér, iskolai légkör) tényezők kapcsolatrendszerével, felismerve annak fontosságát, hogy a tanulás eredményességének elemzésekor nem ele...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (9.) (2011) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2011
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 9
Kulcsszavak:Tanulási módszer - előadáskivonat, Pedagógiai kutatás - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/60730
LEADER 02602naa a2200181 i 4500
001 acta60730
005 20221108115535.0
008 190827s2011 hu o 1|| zxx d
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
245 0 2 |a A tanulás eredményességét befolyásoló pszichikus és környezeti tényezők  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2011 
300 |a 33 
490 0 |a Pedagógiai Értékelési Konferencia  |v 9 
520 3 |a Napjainkban egyre több pedagógiai kutatás foglalkozik a tanulás eredményessége, a különböző személyiségbeli (pl. motivációs, affektív) és környezeti (pl. családi háttér, iskolai légkör) tényezők kapcsolatrendszerével, felismerve annak fontosságát, hogy a tanulás eredményességének elemzésekor nem elegendő kizárólag a kognitív területek összefüggéseit figyelembe venni. A vizsgálatok eredményei alapján a tanulók tudása, iskolai teljesítménye és számos pszichikus és környezeti változó kölcsönösen hat egymásra, e kapcsolatok az életkor előrehaladtával jelentősen változnak, s az ezen összefüggéseket is figyelembe vevő, egy-egy kognitív terület fejlesztését szolgáló programok hatékonysága számottevően nagyobb. A szimpózium előadásai e kapcsolatrendszer néhány jellemzőjét ismertetik különböző empirikus vizsgálatok és egy fejlesztés eredményei alapján. Az első előadásban bemutatott kutatás célja az önszabályozott tanulásban szerepet játszó motivációs tényezők feltérképezése, valamint 5. évfolyamos tanulók önhatékonyságának magyarórákon történő fejlesztése volt. Az ezt követő előadás egy 7. osztályos tanulókkal végzett, a személyes ismeretelméleti meggyőződések és a tanulmányi teljesítmény összefüggéseit elemző vizsgálat eredményeit mutatja be. A harmadik előadás a fogalmazásképesség és az anya iskolai végzettsége közötti kapcsolatokat vizsgáló, 4., 8., 11. évfolyamos diákokkal és egyetemistákkal folytatott kutatás legfontosabb eredményeit foglalja össze. Az utolsó előadásban ismertetett empirikus vizsgálat során a szociálisérdek-érvényesítő képességek, az induktív gondolkodás, az osztályzatok és néhány családi jellemző kapcsolatát tárták fel 5., 8. és 12. évfolyamosok körében. 
695 |a Tanulási módszer - előadáskivonat, Pedagógiai kutatás - előadáskivonat 
710 |a Pedagógiai Értékelési Konferencia (9.) (2011) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/60730/3/pek_2011_033-034.pdf  |z Dokumentum-elérés