Szociális környezet társas viselkedés

Számos külföldi és hazai vizsgálat szerint napjainkban a nem megfelelő szociális környezet egyre nagyobb mértékben befolyásolja a társas viselkedés hatékonyságát, a tanulmányi eredményességet, valamint a gyerekek pszichés és egészségi állapotának alakulását. A kutatási adatok szerint a család által...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Testületi szerző: Pedagógiai Értékelési Konferencia (6.) (2008) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2008
Sorozat:Pedagógiai Értékelési Konferencia 6
Kulcsszavak:Társas viselkedés - előadáskivonat, Közösségi nevelés - előadáskivonat
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/60440
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Számos külföldi és hazai vizsgálat szerint napjainkban a nem megfelelő szociális környezet egyre nagyobb mértékben befolyásolja a társas viselkedés hatékonyságát, a tanulmányi eredményességet, valamint a gyerekek pszichés és egészségi állapotának alakulását. A kutatási adatok szerint a család által évszázadok óta képviselt pozitív szocializáció eredményessége fokozatosan csökken, az intézményes nevelés pedig nem képes hatékonyan segíteni a személyiség fejlődését. A szimpózium előadásai ezen összefüggések néhány jellemzőjét ismertetik különböző elméleti megközelítések és empirikus kutatások eredményei alapján. Braunitzer Gábor elméleti előadásában azt mutatja be, hogy a gyermek-szülő közötti kötődésben rejlő hiányosságok az elégtelen társas viselkedés mellett különféle fejlődési deficitekhez és élettani változásokhoz is vezethetnek, amelyek így a hiányos, rosszul működő kötődési hálóban élő gyermek – és felnőtt – fizikális egészségi állapotát is ronthatják. Csomortáni D. Zoltán és Kasik László előadásaikban a szülői túlvédés és a szorongás megjelenését, valamint e tényezők és az iskolai léthez elengedhetetlen szociális készségek működése közötti összefüggéseket feltáró, második és negyedik osztályos tanulókkal végzett empirikus vizsgálatuk legfontosabb eredményeit ismertetik. Lesznyák Márta, Zerinváry Dóra és Csíkos Csaba óvodás és kisiskolás korú magyar és roma gyermekek körében végzett, a roma-magyar előítéletesség különböző dimenzióit és mértékét feltáró kutatás eredményeit mutatják be.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:33-34