Egyszer "van", hol nem "van" a létige kezelése függőségi nyelvtanokban /
Cikkünkben három függoségi nyelvtani elemzést hasonlítunk össze a ˝ van létige kezelésének szempontjából. Az elméletek elonyeinek és hátrányainak ˝ tárgyalása után bemutatjuk, milyen eredményeket ér el egy szintaktikai elemzo˝ az egyes elemzésekben. Az ULA és LAS eredmények mellett részletes kézi hi...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2016
|
Sorozat: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
12 |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58979 |
LEADER | 01523naa a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta58979 | ||
005 | 20221108114936.0 | ||
008 | 190701s2016 hu o 1|| zxx d | ||
020 | |a 978-963-306-450-4 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Simkó Katalin Ilona | |
245 | 1 | 0 | |a Egyszer "van", hol nem "van" |h [elektronikus dokumentum] : |b a létige kezelése függőségi nyelvtanokban / |c Simkó Katalin Ilona |
260 | |c 2016 | ||
300 | |a 243-250 | ||
490 | 0 | |a Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia |v 12 | |
520 | 3 | |a Cikkünkben három függoségi nyelvtani elemzést hasonlítunk össze a ˝ van létige kezelésének szempontjából. Az elméletek elonyeinek és hátrányainak ˝ tárgyalása után bemutatjuk, milyen eredményeket ér el egy szintaktikai elemzo˝ az egyes elemzésekben. Az ULA és LAS eredmények mellett részletes kézi hibaelemzést is végeztünk az adott szerkezet hibatípusaira koncentrálva. A cikk célja megtalálni a magyar van létige különbözo típusainak számítógépes elemzé- ˝ sére leginkább alkalmas elméletet, valamint hangsúlyozni a feladatnak leginkább megfelelo elméleti keret megtalálásának és a kézi hibaelemzésnek a fontosságát. | |
695 | |a Nyelvészet - számítógép alkalmazása | ||
700 | 0 | 1 | |a Vincze Veronika |e aut |
710 | |a Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (12.) (2016) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/58979/1/msznykonf_012_243-250.pdf |z Dokumentum-elérés |