Fogyasztói vélemények a kötöttpályás közlekedéssel kapcsolatban

The widespread use of smart cities and the various “smart” modes of transport can’t be questioned. These „smart” solutions produce definite changes for people living in the city, both individually and socially. It is however important to assess and examine, how actual „consumers” react to new servic...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Mezei János Imre
Fehér Dávid János
Lazányi Kornélia
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Egyesület Közép-Európa Kutatására, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2018
Sorozat:Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat 10 No. 2
Kulcsszavak:Közlekedés - Budapest, Tömegközlekedés - Budapest, Fogyasztói magatartás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/58154
LEADER 02042nab a2200253 i 4500
001 acta58154
005 20230320152936.0
008 200730s2018 hu o 0|| hun d
022 |a 2064-437X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Mezei János Imre 
245 1 0 |a Fogyasztói vélemények a kötöttpályás közlekedéssel kapcsolatban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Mezei János Imre 
260 |a Egyesület Közép-Európa Kutatására, SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2018 
300 |a 133-142 
490 0 |a Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat  |v 10 No. 2 
520 3 |a The widespread use of smart cities and the various “smart” modes of transport can’t be questioned. These „smart” solutions produce definite changes for people living in the city, both individually and socially. It is however important to assess and examine, how actual „consumers” react to new services, a different lifestyle, since the purpose of creating smart systems is to provide people living in the city, better, more environmentally conscious and liveable surroundings. The aim of our research is to examine, how accepting or rejecting people are, who use public transport in Budapest, regarding autonomous means of public transport, which will become one of the corner stones of future smart cities. Furthermore, we aim to explore, how people today judge the different service features of railway public transport in Budapest as well as if there are any differences in judgements, between people accepting and rejecting autonomous modes of transport and what those differences are. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
695 |a Közlekedés - Budapest, Tömegközlekedés - Budapest, Fogyasztói magatartás 
700 0 1 |a Fehér Dávid János  |e aut 
700 0 1 |a Lazányi Kornélia  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/58154/1/koztes_europa_2018_002_133-142.pdf  |z Dokumentum-elérés