A minőség megbízhatósága vagy a megbízhatóság minősége?

Az alkalmazottak és a vezetők (humán erőforrás) minősége nagyban befolyásolja egy vállalkozás minőségét. De vajon igaz-e ez fordítva is? Ez a kérdés ihlette tanulmányunkat. A minőségirányítási alapelvek közül a vezetést és az alkalmazottakat emeltük ki és egyrészt arra voltunk kíváncsiak, hogy azok...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Vágány Judit
Kárpátiné Daróczi Judit
Juhászné Ábry Ilona
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2013
Sorozat:Új hangsúlyok a területi fejlődésben
Kulcsszavak:Vállalkozásfejlesztés
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57982
LEADER 02330naa a2200217 i 4500
001 acta57982
005 20200714081856.0
008 190523s2013 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-963-306-247-0 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Vágány Judit 
245 1 2 |a A minőség megbízhatósága vagy a megbízhatóság minősége?  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Vágány Judit 
260 |c 2013 
300 |a 186-205 
490 0 |a Új hangsúlyok a területi fejlődésben 
520 3 |a Az alkalmazottak és a vezetők (humán erőforrás) minősége nagyban befolyásolja egy vállalkozás minőségét. De vajon igaz-e ez fordítva is? Ez a kérdés ihlette tanulmányunkat. A minőségirányítási alapelvek közül a vezetést és az alkalmazottakat emeltük ki és egyrészt arra voltunk kíváncsiak, hogy azok a cégek, akiknek van minőségirányítási rendszerük, más kompetenciákat várnak-e el a gazdasági felsőfokú végzettségű leendő munkatársaiktól, mint azok, akik nem rendelkeznek ilyennel? Másrészt azt vizsgáltuk, hogy mit tekintenek a cégvezetők minőségnek az egyéni értékrendjükben és a cégük szempontjából? Harmadrészt pedig arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a vállalkozások közötti összefogást milyen tényezők befolyásolják és mennyiben játszik ebben szerepet a vezető személy? Vizsgálatainkat a kis- és középvállalkozások körében végeztük, melyek jelentősége vitathatatlan, ám bizonyos dolgokban (pl. hatékonyság) javítandó feladatok lelhetőek fel. A fejlesztésük több területre irányulhat. Jelen tanulmányunkban két lehetséges módszerre térünk ki: a minőségmenedzsmentre, valamint a hálózatosodásra (összefogásra). Azzal a feltételezéssel éltünk, hogy a minőség-szemlélet áthatja a vállalkozás teljes működését (a munkaerő-kiválasztást is), így a minőségirányítási rendszer bevezetése kiváló vállalkozásfejlesztési eszköz lehet, csakúgy, mint a vállalkozások közötti együttműködés. 
695 |a Vállalkozásfejlesztés 
700 0 2 |a Kárpátiné Daróczi Judit  |e aut 
700 0 2 |a Juhászné Ábry Ilona  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57982/1/uj_hangsulyok_a_teruleti_fejlodesben_186-205.pdf  |z Dokumentum-elérés