Fogyasztói preferenciák tényezőinek vizsgálata fogászati beavatkozások esetén

A Fogorvostudományi Kar Konzerváló és Esztétikai Fogászati Tanszék fogorvosainak praktizálása során szerzett tapasztalata szerint a páciensek a felkínált olcsó és közepáras opció közül, többnyire az olcsó terméket választották ki. Amikor a normál és az olcsó áras beavatkozás mellett egy drágábbat is...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Keszeg Mária
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:Műhelytanulmányok 16
TDK műhelytanulmányok : „első szárnypróbáltatások” 16
Kulcsszavak:Fogászat, Minőségszabályozás, Fogyasztói magatartás, Kommunikáció - orvosi, Orvos-beteg kapcsolat
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57755
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A Fogorvostudományi Kar Konzerváló és Esztétikai Fogászati Tanszék fogorvosainak praktizálása során szerzett tapasztalata szerint a páciensek a felkínált olcsó és közepáras opció közül, többnyire az olcsó terméket választották ki. Amikor a normál és az olcsó áras beavatkozás mellett egy drágábbat is kínáltak, akkor a normál árat preferálták inkább, mint a szélső kategóriákat. A tanulmány a fogyasztói preferenciák vizsgálatát célozza fogászati beavatkozások esetében, elsősorban a középponti hatás (center-stage effect) jelenségét megfigyelve. Emellett megvizsgáltam néhány, a döntési helyzetet befolyásoló tényező hatását. A vizsgálat eredménye alapján a középponti hatás azokban az esetekben érvényesül leginkább, ahol a fogyasztó számára az ár az egyetlen, vagy a legfontosabb rendelkezésre álló információ. A befolyásoló tényezőkkel kapcsolatos hipotézisek részben beigazolódtak, és minden esetben látható, hogy hatással vannak a döntések eredményére.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:1-16
ISBN:978-963-306-300-2
ISSN:2061-5353