A globalizmus menedzsment-filozófiája

A globalizmus filozófiája, a neoliberalizmus mind a mikro-, mind a makroszintű menedzsmentben változásokat hozott. A hatékonyság öncéllá vált. A versenyző ember a cégen belül alkalmas a kiszervezésre, önmagát ellenőrzi. A kiszervezés a hierarchikus kapcsolatokat oldalirányúvá változtatja. Ezzel azon...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Botos Katalin
Format: Book part
Published: 2017
Series:Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Kulcsszavak:Globalizáció, Humán tőke, Munkaerőgazdálkodás
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57701
LEADER 01762naa a2200193 i 4500
001 acta57701
005 20200414143756.0
008 190529s2017 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-963-306-544-0 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Botos Katalin 
245 1 2 |a A globalizmus menedzsment-filozófiája  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Botos Katalin 
260 |c 2017 
300 |a 233-244 
490 0 |a Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban 
520 3 |a A globalizmus filozófiája, a neoliberalizmus mind a mikro-, mind a makroszintű menedzsmentben változásokat hozott. A hatékonyság öncéllá vált. A versenyző ember a cégen belül alkalmas a kiszervezésre, önmagát ellenőrzi. A kiszervezés a hierarchikus kapcsolatokat oldalirányúvá változtatja. Ezzel azonban növeli a munkavállaló kiszolgáltatottságát, lazítja a szolidaritást a munkavállalók között. A makro-menedzsmentben a kormányzás alapelvévé a good governance vált. Ennek lényege, hogy az állam is egy a piaci szereplők közül, s maximális hatékonyságra törekszik. A neoliberalizmusban nem háttérbe szorítása vagy csökkentése a cél, hanem szerepének átalakítása. Ez az átalakuló szerep az alapvetően kiadás-csökkentést eredményező reformokat jelenti, amelynek során az állam szabályozó szerepvállalása erősödik. Legfőbb rendeltetése, hogy a financializált gazdaságban a pénzügyi szektor járadéka (adósságszolgálat) biztosítható legyen. 
695 |a Globalizáció, Humán tőke, Munkaerőgazdálkodás 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57701/1/menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_233-244.pdf  |z Dokumentum-elérés