A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai

Cikkünk célja azonosítani és csoportosítani a fogyasztói preferenciaváltozást okozó tényezőket. Sejtésünk szerint a tranzitív preferenciák kontextuális diszfunkcióira visszavezethetők (1) pszichológiai, (2) fiziológiai és (3) környezetből eredő okokra. Jelenlegi marketingkutatásunk elsődleges axiómá...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Veres Zoltán
Platz Petra
Hámornik Balázs Péter
Lógó Emma
Tarján Tamás
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2014
Sorozat:„Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai
Kulcsszavak:Fogyasztói magatartás, Marketing
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57668
LEADER 02008naa a2200241 i 4500
001 acta57668
005 20221108115226.0
008 190527s2014 hu o 1|| zxx d
020 |a 978-963-306-312-5 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Veres Zoltán 
245 1 2 |a A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Veres Zoltán 
260 |c 2014 
300 |a 329-340 
490 0 |a „Marketing megújulás” : Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája előadásai 
520 3 |a Cikkünk célja azonosítani és csoportosítani a fogyasztói preferenciaváltozást okozó tényezőket. Sejtésünk szerint a tranzitív preferenciák kontextuális diszfunkcióira visszavezethetők (1) pszichológiai, (2) fiziológiai és (3) környezetből eredő okokra. Jelenlegi marketingkutatásunk elsődleges axiómája, hogy a jószág-attribútumokkal kapcsolatos látens fogyasztói preferenciarendszer nem minden körülmények között érvényes: a vásárlási döntésekben kinyilvánított preferenciarendszer nagyban kontextus függő. Gyanítjuk továbbá, hogy a preferenciafordulások többsége nem szándékosan, nem tudatosan történik; melyre a vásárlás után gyakran jelentkező csalódottság-érzésből következtetünk. A diszkrepanciák alapos megismerésével a preferenciarendszerben fellépő inkonzisztencia gyakorisága csökkenthető lenne úgy, hogy olyan értékesítési technikák kerülnek kidolgozásra, melyek az emberi természet tökéletlenségét számításba veszik, csökkentve a preferenciafordulás következményeként fellépő vásárlás utáni negatív vásárló értékeléseket. 
695 |a Fogyasztói magatartás, Marketing 
700 0 1 |a Platz Petra  |e aut 
700 0 1 |a Hámornik Balázs Péter  |e aut 
700 0 1 |a Lógó Emma  |e aut 
700 0 1 |a Tarján Tamás  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57668/1/marketing_megujulas_329-340.pdf  |z Dokumentum-elérés